نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-08T22:27:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:27:32Z
dc.date.available1399-07-08T22:27:32Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:27:32Z
dc.date.issued2017-02-19en_US
dc.date.issued1395-12-01fa_IR
dc.date.submitted2016-12-21en_US
dc.date.submitted1395-10-01fa_IR
dc.identifier.citation(1395). مدیریت خلاقیت در سازمان‌های رسانه‌ای نوشتة ترجمه و تلخیص پل دویر سیاوش صلواتیان حامد منصوری. فصلنامه رسانه, 27(4), 163-192.fa_IR
dc.identifier.issn1022-7180
dc.identifier.issn2645-3797
dc.identifier.urihttp://qjmn.farhang.gov.ir/article_50768.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/132952
dc.description.abstractخلاقیت منبعی ارزشمند در صنایع رسانه‌ای محسوب می‌شود. هیچ رسانه‌ای بدون به‌کارگیری سطح مشخصی از خلاقیت در تولیدهای خود نمی‌تواند موفق شود. برای دستیابی به این سطح از خلاقیت، سازمان‌های رسانه‌ای باید به مدیریت خلاقیت در سازمان‌های خود بپردازند. مقالة حاضر نشان می‌دهد که تنش اصلی مدیریت خلاقیت در سازمان‌های رسانه‌ای میان مدیریت رایج (مدیریت ازدیدگاه نئووبری یا مدیریت عقلانیت‌گرا و ابزاری) و خلاقیت برانگیخته شده ذاتی است. در ادامة مقاله بیان می‌شود که چگونه می‌توان این تنش را به کمک الگوی اصلاح شده‌ای که نخستین بار توسط آمابیل ارائه شده، مدیریت کرد. این الگو می‌تواند برای توصیف، تحلیل و ارزیابی سه مؤلفة کلیدی مؤثر در مدیریت خلاقیت یعنی مهارت‌های زمینه‌ای، مهارت‌های تفکر خلاق و انگیزش درونی مفید باشد. همچنین این مقاله بحث خواهد کرد که چگونه نسخه اصلاح شدة الگوی آمابیل می‌تواند برای تحلیل و تشریح موفقیت رویکردهایی خاص در مدیریت خلاقیت (به‌صورت خاص در مطالعه مورد بی‌بی‌سی) موفق باشد. سپس به این موضوع می‌پردازد که پژوهش‌های آینده در زمینة مدیریت رسانه چگونه می‌توانند با بیان توصیفاتی واضح‌تر و مفصل‌تر از گسترة وسیعی از مهارت‌های ویژة زمینه‌ای در رسانه، به درک درستی از مدیریت خلاقیت در سازمان‌های رسانه‌ای دست یابند؛ و با مطالعه چگونگی تعامل این مهارت‌ها با مهارت‌های تفکر خلاق و انگیزش درونی، راه را برای پرورش خلاقیت در این سازمان‌ها هموار سازندfa_IR
dc.format.extent816
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه رسانهfa_IR
dc.relation.ispartofRasanehen_US
dc.subjectخلاقیتfa_IR
dc.subjectمدیریت خلاقیتfa_IR
dc.subjectمدیریت رسانهfa_IR
dc.subjectسازمان رسانه‌ایfa_IR
dc.titleمدیریت خلاقیت در سازمان‌های رسانه‌ای نوشتة ترجمه و تلخیص پل دویر سیاوش صلواتیان حامد منصوریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue4
dc.citation.spage163
dc.citation.epage192


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد