مرور دوره 20, شماره 4 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 4 از 4
-
اخلاق رسانه و حریم خصوصی؛ رویکردی اسلامی /نوشتة: احمدرضا شاهعلی
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2010-02-20)در این مقاله ضمن بررسی دو مفهوم تجاوز حداقلی و حداکثری رسانهها به حریم خصوصی، تلاش میشود تا این مسئله مشخص شود که تعریف و ماهیت تجاوز یک رسانه به حریم خصوصی مخاطب چیست؟ به همین منظور در گام اول معانی لغوی و اصطلاحی واژة ...
-
بایستههای اجتماعی در سیاستگذاری رسانهای جمهوری اسلامی /نوشته : حید خاشعی
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2010-02-20)سیاستگذاری رسانهای آمیزهای از تجربیات گذشته، مصلحت عامه جامعه و آیندهنگاری رسانهای است. سیاستگذار رسانهای باید به چگونگی و قابلیت اجرا و عملیاتی شدن یک سیاست در جامعه نیز توجه داشته باشد. از آنجا که سیاستهای رسانهای ...
-
بررسی تطبیقی اخبار مرتبط با تروریسم در پایگاههای خبری پخس فارسی صدای آمریکا و ایرنا طی سالهای 2002 ـ 2007 میلادی/ نوشتة: بهنام رضاقلیزاده، سّیدمحمد دادگران، کریم علیپور
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2010-02-20)تحقیق حاضر اخبار مرتبط با تروریسم در پایگاههای «خبرگزاری جمهوری اسلامی» و «بخش فارسی صدای آمریکا» بهطور تطبیقی بررسی میکند. مسئلة اصلی این است که این دو پایگاه ـ متعلق به دو نظام سیاسی متفاوت و دارای خطمشیهای متفاوتی ...
-
بررسی عوامل مؤثر در کاربرد گرافیک خبری در رسانههای بر خط /نوشتة :مریم سلیمی، دکتر امیرمسعود امیرمظاهری
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2010-02-20)گرافیک خبری، نوعی گرافیک اطلاعرسان است که با پایبندی به اصول روزنامهنگاری، به گزارش دیداری یک خبر میپردازد. تفاوت بین گرافیک خبری و اطلاع رسان، در محتوا و سرعت زمان ارائة آنها و نیز در تفاوت بین خبر و اطلاع نهفته است. ...



