• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • توسعه اجتماعی
    • دوره 10, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • توسعه اجتماعی
    • دوره 10, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    سنجش جامعه‌شناختی نابهنجاری‌های رفتاری دانش‌آموزان (مورد مطالعه: شهر شیراز)

    (ندگان)پدیدآور
    ایمان, محمدتقیبهمنی, لیلادل آور, مریم سادات
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    336.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
            فرض پژوهش حاضر این است که پایبندی به باورهای مذهبی، ارتباط صمیمی با اعضای خانواده و گروه‌های دوستی می‌توانند بر نابهنجاری‌های رفتاری نوجوانان تأثیرگذار باشند. جهت بررسی این فرض، داده‌های مورد نیاز با استفاده از روش پیمایش و ابزار پرسشنامه و با انتخاب نمونه‌ای 385 نفری از دانش‌آموزان دختر دبیرستان‌های شیراز بدست آمد و روش نمونه‌گیری، تصادفی چند مرحله‌ای بوده است. یافته‌ها نشان‌ می­دهد که با افزایش یافتن پایبندی‌های مذهبی و ارتباط صمیمی با اعضای خانواده، از میزان نابهنجاری‌های رفتاری دانش‌آموزان کاسته شده است؛ همچنین نتایج نشان‌دهنده‌ی میزان بالاتر نابهنجاری‌های رفتاری در میان دانش‌آموزانی است که ارتباط بیشتری با افراد هنجارشکن دارند؛ نتایج رگرسیونی نشان می‌دهد که پایبندی‌های مذهبی و ارتباط با گروه‌های دوستی به ترتیب میزان اهمیتی که در تبیین متغیر وابسته داشته‌اند وارد معادله شده و در مجموع 49 درصد از واریانس متغیر وابسته را توضیح داده‌اند (49/0=2R).
    کلید واژگان
    نابهنجاری رفتاری
    پایبندی مذهبی
    ارتباط صمیمی با اعضای خانواده
    گروه‌های دوستی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2016-05-21
    1395-03-01
    ناشر
    دانشگاه شهید چمران اهواز
    Shahid Chamran University Of Ahvaz
    سازمان پدید آورنده
    استاد گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شیراز
    دانشجوی دکترای مطالعات زنان دانشگاه ادیان و مذاهب قم
    کارشناس ارشد جامعه‌شناسی و مدرس دانشگاه پیام نور شیراز

    شاپا
    2538-3205
    2588-6444
    URI
    https://dx.doi.org/10.22055/qjsd.2016.12202
    http://qjsd.scu.ac.ir/article_12202.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/132142

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب