نیازسنجی آموزشی مسائل راهبردی اجتماعی
(ندگان)پدیدآور
معینالدینی, محمود
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
ثبات و پیشرفت جوامع و کشورها در محیط راهبردی کنونی با ویژگی سیالیت، پیچیدگی، ابهام و عدم قطعیت نیازمند وجود مدیران راهبردی توانمند در مؤلفههای گوناگون قدرت ملی بهویژه بعد اجتماعی است که مبتنی بر سنجش نیازهای برگرفته از الزامات و مسائل راهبردی تحت آموزش قرارگرفته باشند. بررسی بهعملآمده از نظام آموزش کنونی مدیران راهبردی و همچنین عدم تناسب بین دستاوردها و هزینههای نظام در عرصه اجتماعی با توجه به ذو ابعاد بودن آن مؤید پاسخگو نبودن نظام آموزش کنونی مدیران راهبردی در این عرصه میباشد. نظامی که در آن مسائل راهبردی این حوزه شامل نیات راهبردی، کلانروندها، چالشها و شوکهای راهبردی مورد شناسایی قرار گرفته و بهتناسب نقش، اهمیت آنها مدل مناسب آموزش دربرگیرنده ترکیب متوازن آنها مشخص شود. هدف اصلی این تحقیق شناسایی مسائل راهبردی عرصه اجتماعی، نیازسنجی آموزش مدیران راهبردی این عرصه (مقایسه وضعیت موجود و مطلوب آموزش) و همچنین تعیین اهم عناوین آموزش جهت پاسخگویی به این نیازها میباشد. این تحقیق از نوع کاربردی و توسعهای بوده که با رویکرد آمیخته و بهرهگیری از تحلیل رگرسیون چند متغیره و آزمون تی جهت پیشبینی عناوین اصلی آموزش مدیران راهبردی صورت گرفته است. نتایج تحقیق بیانگر این است که بین وضعیت موجود و مطلوب آموزش مدیران راهبردی عرصه اجتماعی تفاوت معناداری وجود داشته و در این عرصه چالشهای راهبردی، نیات راهبردی، شوکهای راهبردی و کلانروندها به ترتیب بیشترین نقش را در تبیین الزامات آموزش مدیران راهبردی و رفع نیاز ایفا مینمایند.
کلید واژگان
نیازسنجی آموزشیمسائل راهبردی
نیاز آموزشی
شماره نشریه
77تاریخ نشر
2019-10-231398-08-01



