• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علوم اجتماعی
    • دوره 20, شماره 60
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علوم اجتماعی
    • دوره 20, شماره 60
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل محتوای کیفی شعارهای تبلیغاتی نامزدهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهر خرم‌آباد:

    (ندگان)پدیدآور
    طالب, مهدی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1020.کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش شناختابعاد، اولویت­ها و تاکیدهای توسعه اجتماعی در شعارهای تبلیغاتی نامزدهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهر خرم­آبادمی­باشد، که با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفیورویکردهای عرفیوتلخیصیبهصورتمشترکانجام گرفته است و مبنای تعیین مضامین و مقوله­های پژوهش نیز مطالعه اکتشافی متن تبلیغاتی کاندیداها و مباحث نظری در حوزه توسعه، تبلیغات و سیاست­های اجتماعی می­باشد. در تحلیل کیفی محتوای حاضر از ضریب کاپای کوهن برای برآورد توافق بین کدگزاران استفاده شده است.  ضریب کاپا محاسبه شده در حدود 7/0 به­دست آمد؛ که حاکی از پایایی قابل قبول و توافق بین کدگزاران است. جامعه آماری، اقلام تبلیغاتی (تراکت، پوستر، کارت، بروشور) تمام 28 شرکت­کننده نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهر خرم‌آباد می‌باشد. باتوجه به حجم کم جامعه آماری اقلام تبلیغاتی تمام کاندیداهای شرکت­کننده در انتخابات به صورت تمام­شمار انتخاب شده­اند. یافته­ها نشان می­دهد که 85.7 درصد از کاندیداها اقدام به ارائه شعارهای تبلیغاتی نموده­اند؛ از میان آنهایی­ که شعار تبلیغاتی داشته­اند؛ گفتمان «رفاهی– خدماتی» و «تولیدی (صنعت و معدن)» در شعارهای تبلیغاتی­شان غالب می­باشد و محتوای اهداف و شعارهای­شان به رویکردهای توسعه­ای «نیازهای اساسی» و «رویکرد مهندسی و تولیدی» نزدیکی بیشتری داشت. به­طوری که فضای کلی شعارها از رویکردهایتوسعه انسانی،توسعه بوم­آوردو بویژه توسعه پایدار، نیز فاصله دارد؛ در نهایت می­توان گفت کاندیداها، گروه­های محروم و طبقات پایین­تر اجتماعی را مخاطب خود قرار داده­اند، که فراوانی بیشتر شعارهای رفاهی- خدماتی و تولیدی و همچنین کم‌توجهی به شعارهای فرهنگی، سیاسی و زیست محیطی گویای این امر است و نشان دهنده این واقعیت است که محتوای شعارها منطبق بر توسعه همه­جانبه و متوازن نبوده است. 
    کلید واژگان
    انتخابات
    رویکردهای توسعه‌محور
    شعارهای تبلیغاتی
    مجلس شورای اسلامی
    خرم آباد

    شماره نشریه
    60
    تاریخ نشر
    2013-05-22
    1392-03-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبائی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    استاد دانشگاه تهران

    شاپا
    1735-1162
    2538-2772
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/qjss.2013.6889
    http://qjss.atu.ac.ir/article_6889.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/131688

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب