نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمیر عابدینی, احمدfa_IR
dc.contributor.authorمعتمد نژاد, کاظمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:23:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:23:36Z
dc.date.available1399-07-08T22:23:36Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:23:36Z
dc.date.issued2008-08-22en_US
dc.date.issued1387-06-01fa_IR
dc.date.submitted2016-10-26en_US
dc.date.submitted1395-08-05fa_IR
dc.identifier.citationمیر عابدینی, احمد, معتمد نژاد, کاظم. (1387). ارتباطات آیینی و قدرت سیاسی در ایران:بررسی روابط متقابل نماز جمعه و رسانه های جمعی در انتخابات ریاست جمهوری. فصلنامه علوم اجتماعی, 15(41), 1-34.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1162
dc.identifier.issn2538-2772
dc.identifier.urihttp://qjss.atu.ac.ir/article_5352.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/131475
dc.description.abstractدر این مقاله، پژوهشگران میکوشند، به این پرسشی پاسخ دهند که نماز جمعه چه تعاملی با رسانه های جمعی، به ویژه تلویزیون، در نه دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران داشته است.پژوهش مربوط به این مقاله بنیادی - توصیفی است. یافته ها به یاری روش شناسیکیفی - کمی کیو (O) گردآوری و گزارش تحقیق با توجه به مطالعات نظری مربوط به «آیین» تدوین شده است. دادههای تحقیق از طریق مصاحبه با ۳۰ پژوهشگر، کارشناس و مدرس در جامعه شناسی دین، سیاست و ارتباطات، از مراکز دانشگاهی - علمی -تحقیقاتی در ایران، و به کمک ۶۳ پرسش یا گویه گردآوری شده و مورد تحلیل قرار گرفته اند.نتایج این پژوهش نشان دادند که نماز جمعه، به عنوان مهمترین آیین عبادی سیاسی در کشور، نقش عمدهای در ایجاد زمینه برای پذیرش اقتدار حکومت نزد مردم داشته است. همچنین، این آیین توانسته است در ارشاد و هدایت رأی دهندگان به سوی مراکز تأیید و تحکیم قدرت سیاسی و صندوقهای رای، و جهت دهی به انتخابات به ویژه انتخابات ریاست جمهوری، یعنی مهمترین آیین سیاسی در ایران، بخشی از وظیفه اعمالحاکمیتدرکشور را اجرا کند.fa_IR
dc.format.extent6174
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم اجتماعیfa_IR
dc.relation.ispartofSocial Sciencesen_US
dc.subjectسنتfa_IR
dc.subjectدینfa_IR
dc.subjectآیینfa_IR
dc.subjectآیین سازیfa_IR
dc.subjectارتباطات آیینیfa_IR
dc.subjectنماز جمعهfa_IR
dc.subjectانتخاباتfa_IR
dc.subjectانتخابات ریاست جمهوریfa_IR
dc.subjectرسانههای جمعیfa_IR
dc.subjectتلویزیونfa_IR
dc.subjectنمایشیfa_IR
dc.subjectعرفی سازی و جهانی سازیfa_IR
dc.titleارتباطات آیینی و قدرت سیاسی در ایران:بررسی روابط متقابل نماز جمعه و رسانه های جمعی در انتخابات ریاست جمهوریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue41
dc.citation.spage1
dc.citation.epage34


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد