نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعبدالهی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:23:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:23:12Z
dc.date.available1399-07-08T22:23:12Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:23:12Z
dc.date.issued1993-05-22en_US
dc.date.issued1372-03-01fa_IR
dc.date.submitted2016-10-18en_US
dc.date.submitted1395-07-27fa_IR
dc.identifier.citationعبدالهی, محمد. (1372). جایگاه و نقش آموزش و پرورش در فرایند توسعه ملی ایران. فصلنامه علوم اجتماعی, 2(34), 57-74.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1162
dc.identifier.issn2538-2772
dc.identifier.urihttp://qjss.atu.ac.ir/article_5135.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/131333
dc.description.abstractدر این مقاله نخست دیدگاه های رایج در زمینه آموزش و پرورش و توسعه اجتماعی - انسانی مورد بررسی و نقد قرار می گیرد. پس از آن چارچوب نظری جامع تری ارائه می شود، و در قالب آن ضمن تعریف مفهوم توسعه ملی و ذکر عمده ترین شاخص های آن به برخی از موانع توسعه ملی، مثل موانع تاریخی، چندگانگی ساختاری، انواع نابرابری ها و خاص گرایی فرهنگی نیز اشاره می شود. آنگاه نقشی که آموزش و پرورش به طور مستقیم یا غیرمستقیم، یعنی از طریق رفع موانع توسعه و ترویج عقاید و ارزش ها و نمادهای عام و مشترک در سطح ملی و بین المللی ایفا می کند مورد تحلیل جامعه شناختی قرار می گیرد. سرانجام پس از تشریح عواملی که نقش آموزش و پرورش را در توسعه ملی مشروط و مقید می سازند. نتیجه گیری لازم به عمل می آید.fa_IR
dc.format.extent3247
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم اجتماعیfa_IR
dc.relation.ispartofSocial Sciencesen_US
dc.subjectدیدگاه کارکردگرایانهfa_IR
dc.subjectآموزش و پرورشfa_IR
dc.subjectتوسعه ملی ایرانfa_IR
dc.titleجایگاه و نقش آموزش و پرورش در فرایند توسعه ملی ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue34
dc.citation.spage57
dc.citation.epage74


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد