نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعسگری, معصومهfa_IR
dc.contributor.authorعلی هومن, حیدرfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی, فرشتهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:22:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:22:39Z
dc.date.available1399-07-08T22:22:39Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:22:39Z
dc.date.issued2012-03-20en_US
dc.date.issued1391-01-01fa_IR
dc.date.submitted2015-05-28en_US
dc.date.submitted1394-03-07fa_IR
dc.identifier.citationعسگری, معصومه, علی هومن, حیدر, احمدی, فرشته. (1391). بررسی ویژگی های روانسنجی مقیاس هوش نخبگان و رابطه آن با تست هوش دومینو دردانش آموزان دوره راهنمایی و دبیرستان شهر. فصلنامه تحقیقات روانشناختی, 4(13), 57-71.fa_IR
dc.identifier.issn2383-0328
dc.identifier.issn2383-2304
dc.identifier.urihttp://qpr.iauctb.ac.ir/article_512016.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/131116
dc.description.abstractدر این پژوهش ویژگی های روان سنجی مقیاس هوش بررسی شده است. یک گروه نمونه با حجم 394 نفر از طریق نمونه برداری تصادفی چندمرحلهای انتخاب و به سیاهه تست هوش دانش‌آموز (1387) پاسخ دادند. سیاهه مذکور، شامل 50 سؤال بود . ضریب آلفای کرونباخ 733/0 به دست آمد. بررسی روایی سازه از طریق تحلیل مؤلفه¬های اصلی نشان می دهد 8 عامل استخراج شده ، 4/31 درصد کل واریانس متغیرها را تبیین می کند. 8 عامل مشتمل است بر: 1) استدلال منطقی ریاضی; 2) یکپارچگی مرکزی; 3) حافظه بلندمدت; 4) استدلال استقرایی; 5) تشخیص موقعیت مکانی تصاویر6 ) تشخیص شباهتهای اشکال; 7) اطلاعات عمومی; 8)حافظه کوتاه¬مدت است. برای بررسی روایی همگرا از آزمون هوش دومینو استفاده شد. همبستگی بین فرم 50 سؤالی تست هوش دانش‌آموز و تست هوش دومینو بر روی گروه نمونه ای به حجم 970 نفر محاسبه و نتایج حاصل از آن نشان می¬دهد عامل 1 (استدلال منطقی ریاضی) با آزمون هوش دومینوهمبستگی دارد و اما کل پرسشنامه با سیاهه هوش دومینو همبستگی معنادار ندارد. در نهایت نرم درصدی برای پرسشنامه تهیه شد.fa_IR
dc.format.extent400
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه تحقیقات روانشناختیfa_IR
dc.subjectهوشfa_IR
dc.subjectویژگی های روان سنجی و دانش‌آموزانfa_IR
dc.titleبررسی ویژگی های روانسنجی مقیاس هوش نخبگان و رابطه آن با تست هوش دومینو دردانش آموزان دوره راهنمایی و دبیرستان شهرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد رشته سنجش و اندازه گیری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار روانشناسی دانشگاه ازاد واحد تهران مرکزfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد رشته سنجش و اندازه گیری دانشگاه ازاد واحد تهران مرکزfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue13
dc.citation.spage57
dc.citation.epage71


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد