واکاوی افراطگری دینی و نقش تعلیم و تربیت اسلامی در مهار آن
(ندگان)پدیدآور
رمضان زاده, فرهادمیرشاه جعفری, سید ابراهیمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی این پژوهش واکاوی افراطگری دینی و نقش تعلیم و تربیت اسلامی در مهار آن میباشد. از نظر فلسفه و پارادایم حاکم بر پژوهش جزء پژوهشهای کیفی و در پارادایم سازندهگرایی- تفسیری قرار داد. روش پژوهش حاضر از نوع تحلیل محتوای کیفی(کتابخانهای) است. جامعه آماری پژوهش شامل پژوهشها و اسناد موجود مرتبط در سایتهای علمی میباشد. نمونه آماری تا رسیدن به اشباع نظری و استخراج مقولههای افراطگرایی دینی ادامه یافته است. ابزار پژوهش شامل تمامی اسناد و مدارکی است که در رابطه با افراطگرایی دینی و شیوه استفاده از آموزشهای دینی در شکلگیری افراطگرایی وجود دارد(از طریق فیش برداری)، میباشد. روش تجزیه و تحلیل در پژوهش حاضر تحلیل مضمون است. در این روش از طریق تحلیل متون مورد نظر به صورت استقرائی، مؤلفههای تربیت مطلوب به منظور مهار افراطگرایی دینی تدوین گردید.
کلید واژگان
افراطگری دینیتعلیم و تربیت
کشورهای اسلامی
تحلیل محتوای کیفی
شماره نشریه
39تاریخ نشر
2019-11-221398-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامى واحد جیرفتJiroft Azad University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه ازاد اسلامی اصفهان ( خوراسگان)استادیار دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اصفهان




