سنتزپژوهی مؤلفهها و روشهای یاددهی و یادگیری در یادگیری خودراهبر از منظر قرآن کریم
(ندگان)پدیدآور
افشاری, مرجاننوریان, محمداحمدی, امینهنوروزی, داریوشنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف تدوین و اجرای مؤلفهها و روشهای یاددهی و یادگیری در یادگیری خودراهبر، فقدان توجه لازم به خودراهبر نمودن فراگیران در یادگیری به عنوان یک کمبود اساس در نظام آموزشی میباشد که این امر، امکان بهبود ویژگیها و تواناییهای فراگیران را تضعیف میکند. پژوهش حاضر با هدف مطالعه نظام مند و ارائه فرا ترکیبی از الگوهای نظری و پژوهشهای انجامشده صورت گرفته است. روش بررسی این پژوهش کیفی از نوع سنتز پژوهی، با روش تحلیل محتوا و به کمک ترکیب انجام شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر، پژوهشهایی است که در سال اخیر در حوزه یادگیری خودراهبر در داخل و خارج ایران صورت گرفته است. از مجموع 86 کتب و مقالههایی که متناسب با ارتباط موضوعی دادهها مورد مطالعه قرار گرفت، تعداد 57 نمونه به صورت هدفمند انتخاب و11 مقوله شناسایی در نهایت 73 مفهوم به عنوان مؤلفههای نهایی استخراج شدند. در مرحله بعد همه اطلاعات با روش تحلیل محتوای استقرایی تحلیل شدند.
کلید واژگان
یادگیری خودراهبرسنتز پژوهی
یاددهی
یادگیری
شماره نشریه
39تاریخ نشر
2019-11-221398-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامى واحد جیرفتJiroft Azad University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوبدانشیار دانشکده علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
دانشیار دانشکده علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
دانشیار دانشکده علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی




