مرور دوره 1, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
بررسی اعجاز رویان شناسی قرآن
(دانشگاه مازندران, 2012-11-21)بررسی اعجاز رویان شناسی قرآن چکیده: همانگونه که قرآن در مورد بسیاری از علوم روز جهان، دارای اعجاز علمی است، در مورد رویان شناسی نیز دارای اعجاز علمی است. قرآن، مرحلههایی را برای فرآیند آفرینش انسان در ساختار رویان در ...
-
بایسته های مربیان در تربیت دینی
(دانشگاه مازندران, 2012-11-21)بایسته های مربیان در تربیت دینی چکیده مقوله تربیت از سه مولفه؛ مربی، متربی و پیامهای تربیتی تشکیل میشود. مربی راه را به متربی نشان میدهد و تلاش میکند تا وی را به تربیت مطلوب برساند. برای رسیدن به نقطه مطلوب هر یک از ...
-
شیوه مقایسه در قرآن و کارکرد تربیتی و تبلیغی آن
(دانشگاه مازندران, 2012-11-21)شیوه مقایسه در قرآن و کارکرد تربیتی و تبلیغی آن چکیده روشهای تربیتی وتبلیغی متنوعی برای پیشبرد اهداف دینی و توجه افراد جامعه به مقاصد دینی، مورد بهرهبرداری قرار میگیرد.بر این اساس، روش مقایسه در عرصه تربیت و تبلیغ ...
-
قصه¬های قرآن از منظر شخصیت¬پردازی
(دانشگاه مازندران, 2012-11-21)چکیده داستان به عنوان یک شکل ادبی و هنری دارای شکل هندسی خاصی است که آن را از دیگر اشکال ادبی مانند قصیده، خطبه، مقاله و... متمایز میسازد. معمولأ یک داستان هنری از این عناصر تشکیل شده است: طرح و پیرنگ، شخصیت ...
-
ضرورت قرینگی در معماری و طبیعت و بازکاوی آن از منظر اندیشه اسلامی
(دانشگاه مازندران, 2012-11-21)چکیده: هدف مقاله، تبیین اصل قرینگی در طبیعت، بر پایه اندیشه اسلامی و بازبینی آن در معماری متناسب با این اندیشه است. روش کار مقاله متناسب با روش کار اندیشمندان اسلامی، استناد اصلی قرآن کریم، عقل و تجربه است. نتایج بر پایه ...
-
سبک شناسی سوره تکویر
(دانشگاه مازندران, 2012-11-21)سبک شناسی سوره تکویر چکیده گزینش واژگان، چیدمان عبارات و اسلوب های بیانی سوره های قرآن کریم به گونهای هماهنگ و دارای متد است و واژگان، تعابیر و جملات سوره ها در راستای مفاهیم، معانی و اهداف آن سوره قرار دارد. بر ...



