دوره 14, شماره 34
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
مهاجرت ژنها
(مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2005-01-20)در این مقاله مهاجرت ژنهای هوشمند به عنوان یک نظریه جدید ارائه شده است. براساس این نظریه نه تنها نخبگان کشور که ثروت ملی میباشند از دست میروند بلکه پس از گذشت قرنها از نظر ژنتیکی کشورهای نخبهپذیر (مقصد) به جوامع نخبه ...
-
معلمان برزیگران ترویج علم
(مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2005-01-20)در عصر دانایی باید به جست وجوی عوامل ایجاد و ترویج دانایی پرداخت. دانایی به تنهایی کارساز نیست هر عنصر دانایی باید باعنصر دیگری به نام توانایی همساز شود تا ترویج حقیقی و راستین دانایی شکل گرید. زمان زیادی گذشته بود که رشد ...
-
جلسه داری: نقش و آسیب شناسی آن در اداره کشور
(مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2005-01-20)بخش قابل توجهی از امور اداری کشور ما درقالب جلسه انجام میگیرد در این مقاله به آسیبهای ناشی از بیتوجهی به مدیریت زمان در برگزاری و ادارۀ جلسهها و نیز به آسیبشناسی رفتارهای نوعی مدیران و کارکنان سازمانها در جلسات میپردازیم.
-
شرکتهای تجاری دانشگاهی بستری برای توسعه استقلال دانشگاه ها (تجربه دانشگاههای بریتانیا)
(مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2005-01-20)در این مقاله تلاش شده است تا کارکردهای دانشگاههای بریتانیا در تبدیل تولیدات علمی به منابع مالی و ثروت گزارش شود. به طور معمول بودجه دانشگاهها از منابع متنابهی تأمین میشود معمولاً در اکثر کشورها دولت منبع اصلی تأمینکننده ...
-
آشنایی با سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (UNESCO)
(مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2005-01-20)سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به منظور بسط و گسترش علم و دانش، جلوگیری از بروز جنگ، حفظ میراث جهانی، کمک به توسعه فرهنگ و هنر، گسترش آزادیهای فردی و ایجاد تعامل و ارتباط هرچه بیشتر ملل و اقوام بنیان ...
-
تجاری سازی نتایج تحقیقات
(مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2005-01-20)تجاریسازی تحقیقات فرآیندی است که دانش تولید شده در دانشگاهها و سازمانهای تحقیقاتی را به محصولات قابل عرضه در بازار یا فرایندهای صنعتی تبیدل میکند. این فرآیند مستلزم همکاری و تعامل جدی مراکز آموزش عالی و سازمانهای ...
-
تولید علم ایران در سال 2004
(مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2005-01-20)با استفاده از نمایههای ایران در مؤسسه اطلاعات علمی آمریکا (ISI) میزان مشارکت ایران در تولیدعلم جهانی در سال 2004 میلادی مورد بررسی قرار گرفته است. سهم ایران در تولید علم جهان در علوم پایه 36/0 درصد، علوم اجتماعی 08/0 وعلوم ...



