دوره 28, شماره 72

 

ارسال های اخیر

  • بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر قصد تسهیم دانش 

    بیرانوند, علی؛ صیفی, محمد حسن (مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2019-02-20)
    هدف این تحقیق بررسی تأثیر مشوق‌‌ها، اعتماد، و لذت کمک به دیگران بر قصد تسهیم دانش است. این پژوهش از نوع کاربردی است که به روش توصیفی به جمع‌‌آوری نظرات اعضای مراکز تحقیقاتی و آموزشی وابسته به سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ...

  • الگویابیِ ساختاری تأثیر مهارت‌های ارتباطی کتابداران بر ارتباطات بین فردی و نقش آن بر راهبرد‌های مدیریت تعارض در کتابخانه‌ها 

    بهمنی چوب بستی, اکبر؛ سیدین, سید مهرداد (مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2019-02-20)
    پژوهش حاضر با هدف ارتقای قابلیت کتابداران در مدیریت تعارض در کتابخانه‌ها با به‌کارگیری مهارت‌های ارتباطی و ارتباطات بین فردی است. بنابراین در این پژوهش به بررسی روابط علمی تأثیر مهارت‌های ارتباطی کتابداران بر ارتباطات بین ...

  • ایده رصدخانه‌‌های فرهنگی 

    یوسفی, الهام (مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2019-02-20)
    مقاله پیش رو تلاشی برای سازماندهی دانش موجود پیرامون رصدخانه‌‌های فرهنگی است. در مطالعاتی که به موضوع مدیریت فرهنگ اختصاص یافته، این مورد نسبتاً جدید بوده و کمتر مورد تحلیل قرار گرفته است. این متن بر مبنای طبقه‌‌بندی اتخاذ ...

  • نقش سازمان‌های مردم‌نهاد علمی در توسعه علم و فناوری 

    مزارعی, سید حامد؛ پاکزاد بناب, مهدی؛ محسنی کیاسری, مصطفی (مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2019-02-20)
    مفهوم سازمان‌های مردم‌نهاد چندین سال است که در برنامه‌های توسعه در کنار بخش دولتی و خصوصی به عنوان رکن سوم توسعه مطرح شده است؛ یکی از راه‌های ایفای چنین نقشی توسط این سازمان‌ها به‌روزرسانی وظایف و کارکردهای آنها در اساسنامه ...

  • عوامل مؤثر بر یکپارچگی دانش فنی و دانش بازار در شرکت‌های نوآور: موانع و راهکارها 

    صادقی, مصطفی؛ کیامهر, مهدی (مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2019-02-20)
    یکی از عوامل مهم در موفقیت نوآوری، یکپارچگی دانش فنی و دانش بازار است. اما نتایج تحقیقات پیشین در این حوزه نشان می‌‌دهد که سطح یکپارچگی موجود از سطح مطلوب موردنظر سازمان‌ها کمتر است. هدف این تحقیق بررسی موانع ایجاد یکپارچگی ...

  • سخن سردبیر 

    قدیمی, اکرم (مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور, 2019-02-20)
    علم دیگر، زاده بارقه ناگهانی بلوغ و اندیشه یک یا چندین دانشمند نیست، بلکه کوششی آگاهانه و منظم و در عین حال نهادی و سازمان یافته است تا به حل یک مسئله یا دشواری ذهنی و یا عملی نائل آید.چنین خصلتی، علم را با دیگر نهادها و ...