• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 8, Proceedings of the Fourth International Conference on Language, Discourse and Pragmatics
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 8, Proceedings of the Fourth International Conference on Language, Discourse and Pragmatics
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Using Discourse Structure-Based Graphic Organizers (GOs) in Developing EFL Learners’ Reading Comprehension

    (ندگان)پدیدآور
    Gorjian, Bahman
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    356.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This study investigated the effectiveness of discourse structure-based graphic organizers (GOs) on students' reading comprehension. Seventy learners were randomly divided in two equal experimental and control groups. They took a pre-test of reading comprehension. Then the experimental group analyzed the textual structures based on the frameworks of GOs and discussed the cohesive and coherent devices in each passage while the control group read the passage and do the textbook exercises. Data analysis revealed that GOs significantly affected the students' reading comprehension. The implications suggest that familiarizing the learners with graphical structures could facilitate reading comprehension.
    کلید واژگان
    Discourse Structure
    Graphic Organizers (GOs)
    Reading Comprehension

    تاریخ نشر
    2017-02-01
    1395-11-13
    ناشر
    Shahid Chamran University of Ahvaz
    سازمان پدید آورنده
    Department of ELT, Abadan Branch, Islamic Azad University, Abadan, Iran

    شاپا
    2345-3303
    2588-3887
    URI
    https://dx.doi.org/10.22055/rals.2017.12939
    http://rals.scu.ac.ir/article_12939.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/127909

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب