• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 8, Proceedings of the Fourth International Conference on Language, Discourse and Pragmatics
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 8, Proceedings of the Fourth International Conference on Language, Discourse and Pragmatics
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    An Investigation of Curriculum Genre Using Rose (2014) Pedagogic Exchange Model

    (ندگان)پدیدآور
    Sahragard, RahmanFarangi, Mohamad Reza
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.169 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Classroom learning consists of a variety of pedagogic relations including teachers and learners' interactions, inclusions and exclusions of learners and evaluations. The purpose of this paper was to comprehensively examine the nature of these interactions using Rose (2014) pedagogic exchange model. The researchers qualitatively investigated the interactions of an experienced male EFL teacher with their students within their classrooms. The results revealed that the teacher acted and transmitted knowledge, included and excluded students, initiated, anticipated and responded. It was also found that the learners played a determining role in shaping pedagogic discourse. These results may have some implications for language teachers and teacher educators.
    کلید واژگان
    Pedagogic Exchange
    Classroom discourse
    Knowledge Exchange
    Action Exchange
    EFL Teachers

    تاریخ نشر
    2017-02-01
    1395-11-13
    ناشر
    Shahid Chamran University of Ahvaz
    سازمان پدید آورنده
    Shiraz University, Shiraz, Iran;
    Shiraz University, Shiraz, Iran;

    شاپا
    2345-3303
    2588-3887
    URI
    https://dx.doi.org/10.22055/rals.2017.12930
    http://rals.scu.ac.ir/article_12930.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/127900

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب