• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 8, Proceedings of the Fourth International Conference on Language, Discourse and Pragmatics
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 8, Proceedings of the Fourth International Conference on Language, Discourse and Pragmatics
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Classroom Discourse Analysis as a Tool for Reflective Practice: Focus on Form Approach

    (ندگان)پدیدآور
    Shahani, SaraChalak, Azizeh
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    792.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The present research aimed at investigating the interaction of the classroom talk to have a better understanding of the teachers' practice teaching which can pave the way for reflection on teaching. The study benefitted from conversation analytic perspective to qualitatively and interpretively examine the classroom discourse of the teacher-learner interaction. The classroom talk was analyzed through conversation analysis perspective with taking the extracts of the learners' and teacher's interactions into account to see whether tasks paved the way for the learners to learn the target from through ‘Focus on Form' approach. The findings could be beneficial for the practitioners in the field.
    کلید واژگان
    Classroom Discourse Analysis
    Conversation Analysis
    Teacher-learner Interaction
    Reflective Practice

    تاریخ نشر
    2017-02-01
    1395-11-13
    ناشر
    Shahid Chamran University of Ahvaz
    سازمان پدید آورنده
    Department of English, Isfahan (Khorasgan) Branch, Islamic Azad University, Isfahan, Iran
    Department of English, Isfahan (Khorasgan) Branch, Islamic Azad University, Isfahan, Iran

    شاپا
    2345-3303
    2588-3887
    URI
    https://dx.doi.org/10.22055/rals.2017.12872
    http://rals.scu.ac.ir/article_12872.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/127883

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب