• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 8, Proceedings of the Fourth International Conference on Language, Discourse and Pragmatics
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 8, Proceedings of the Fourth International Conference on Language, Discourse and Pragmatics
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A Critical Discourse Analysis of Four Advanced ELT Textbooks Based on Fairclough’s Framework

    (ندگان)پدیدآور
    Chalak, AzizehGhasemi, Behnam
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    895.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Critical Discourse Analysis uncovers the relationship between discourse, ideology, and power. This study investigated and analyzed contents, social relations, and subject positions in conversations of four popular advanced ELT textbooks. The findings indicated that for contents, giving/asking for information and interaction were outstandingly significant. Regarding social relations, friend was the most conspicuous item. For subject positions, societal, friendship, and occupational took the first to third positions, respectively. The language utilized in ELT textbooks was not value free and discourse, tone, and intonation were based on the western ideology. Neo-liberalism, neoclassical ideology selected by the producers had effect on learners' attitudes towards social problems.
    کلید واژگان
    Content
    Critical Discourse Analysis
    Ideology
    Social Relation
    Subject Position

    تاریخ نشر
    2017-02-01
    1395-11-13
    ناشر
    Shahid Chamran University of Ahvaz
    سازمان پدید آورنده
    IAu, Isfahan Branch
    Department of English, Isfahan (Khorasgan) Branch, Islamic Azad University, Isfahan, Iran

    شاپا
    2345-3303
    2588-3887
    URI
    https://dx.doi.org/10.22055/rals.2017.12869
    http://rals.scu.ac.ir/article_12869.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/127880

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب