• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 5, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 5, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Sentence Processing Among Native vs. Nonnative Speakers: Implications for Critical Period Hypothesis

    (ندگان)پدیدآور
    Nezakat-Alhossaini, MarziehYouhanaee, ManijehMoinzadeh, Ahmad
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    254.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The present study intended to investigate the processing behavior of 2 groups of L2 learners of English (high and mid in proficiency) and a group of English native speakers on English active and passive reduced relative clauses. Three sets of tasks, an offline task, and 2 online tasks were conducted. Results revealed that the high-proficiency group's performance was the same as that of the native group in all the 3 tests in terms of accuracy and processing behavior. Accordingly, it was concluded that proficient L2 learners can achieve native-like performance. Also, opposed to maturational propositions on adult L2 learning following the critical period hypothesis, the high-proficiency participants showed native-like behavior on the L2 structures. We suggest that the amount of exposure to an L2 can be a defining factor for L2 learners to perform in a native-like manner.
    کلید واژگان
    Sentence Processing
    Reduced Relative Clauses
    Native/Nonnative Speakers
    Online/Offline Tasks
    Critical Period Hypothesis

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2014-11-01
    1393-08-10
    ناشر
    Shahid Chamran University of Ahvaz
    سازمان پدید آورنده
    University of Isfahan
    University of Isfahan
    University of Isfahan

    شاپا
    2345-3303
    2588-3887
    URI
    http://rals.scu.ac.ir/article_11012.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/127850

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب