• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 8, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 8, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Ethicality of Narrative Inquiry as a Tool of Knowledge Production in Research

    (ندگان)پدیدآور
    Mirzaee, AlirezaAliakbari, Mohammad
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    452.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The sociocultural ways of conceptualizing human learning in general education have given rise to various sensitive and time-consuming tools of knowledge production for both the researcher and the researched. The gravity of the situation is more noticeable in narrative inquiry methodology, which has gathered momentum in both general education and second language teacher education (SLTE) because it requires long engagement with participants and (re)telling of tales of success and failure. However, the ethicality of this knowledge production tool has remained in the periphery of academia. Grounded in our data, we present a case for a critical-event approach to narrative inquiry, indicating how the participants' engagement in the research process enabled them to externalize their feelings, verbalize their everyday and scientific theories and, ultimately, systematically examine their teaching philosophy and develop ecologically valid pedagogical practices. These 3 functions of narrative inquiry seem to enhance the ethicality of narrative inquiry research methodology.
    کلید واژگان
    Ethicality
    Knowledge Production Tool
    Narrative inquiry
    Critical Event

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2017-11-01
    1396-08-10
    ناشر
    Shahid Chamran University of Ahvaz
    سازمان پدید آورنده
    English Department, Ilam University, Ilam
    English Department, Ilam University, Ilam, Iran

    شاپا
    2345-3303
    2588-3887
    URI
    https://dx.doi.org/10.22055/rals.2017.13094
    http://rals.scu.ac.ir/article_13094.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/127812

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب