• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 8, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 8, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Impact of Mediation Types on Iranian EFL Learners’ Reading Comprehension Strategies

    (ندگان)پدیدآور
    Daftarifard, ParisaBirjandi, Parviz
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    609.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The sociocultural theory holds the idea that knowledge to be acquired should be mediated. It underscores the presence of mediation as a crucial factor in internalization of abilities. Given this, the present research was an attempt to examine the effect of mediation on learners' reading comprehension strategy in light of 2 approaches of response-based (RB) mediation (Vygotsky) and task-based (TB) mediation (Bruner) to intervention. To this end, the Reading section of the First Certificate in English (2010) and 1 cognitive and metacognitive questionnaire (Phakiti, 2003) were administered to 104 Iranian lower-intermediate EFL learners who were selected by convenience sampling. The questionnaire was given to the participants before and after the mediation session. MANOVA results revealed that not only had the learners' monitoring metacognitive strategies changed by interventions, but also the participants in the TB mediation group outperformed those in the RB mediation group.
    کلید واژگان
    Mediation
    Reading Comprehension Strategies
    Response-Based (RB) Mediation
    Task-Based (TB) Mediation

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2017-04-01
    1396-01-12
    ناشر
    Shahid Chamran University of Ahvaz
    سازمان پدید آورنده
    Islamic Azad University, Tehran Branch, Iran
    Islamic Azad University, Tehran Branch, Iran

    شاپا
    2345-3303
    2588-3887
    URI
    https://dx.doi.org/10.22055/rals.2017.12611
    http://rals.scu.ac.ir/article_12611.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/127799

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب