• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 7, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 7, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A Comparative Study of Effects of Input-Based, Meaning-Based Output, and Traditional Instructions on EFL Learners’ Grammar Learning

    (ندگان)پدیدآور
    Moradi, MehdiFarvardin, Mohammad Taghi
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    9.618 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This quasi-experimental study examined the effects of input-based, meaning-based output (MO) and traditional instruction (TI) on EFL learners' grammar learning. To this end, 120 junior high school students were selected from 4 intact classes. Each class was assigned to an instructional condition, that is, textual enhancement (TE), input flood (IF), MO, and TI. Before the treatment, a multiple-choice grammar test (MCGT) and a written production test (WPT) were administered to assess the participants' knowledge of the L2 structures (i.e., past simple and future simple tense). One week after the last treatment session, the MCGT and WPT were administered again. Scores were analyzed through one-way ANCOVA and Fisher's LSD post-hoc tests. Results revealed that the participants in the input-based instruction groups (TE and IF) outperformed those in the MO and TI groups. Implications arising from these findings are also explained.
    کلید واژگان
    Input-Based Instruction
    Output-Based Instruction
    Traditional Instruction
    L2 Grammar Learning

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2016-11-01
    1395-08-11
    ناشر
    Shahid Chamran University of Ahvaz
    سازمان پدید آورنده
    Isfahan (Khorasgan) Branch, Islamic Azad University
    Ahvaz Branch, Islamic Azad University

    شاپا
    2345-3303
    2588-3887
    URI
    https://dx.doi.org/10.22055/rals.2016.12096
    http://rals.scu.ac.ir/article_12096.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/127795

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب