• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 4, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 4, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Disciplinary Acculturation: A Comparative Study of Intradiscourse Cycles of English and Persian Introductory Textbooks of Sociology and Linguistics

    (ندگان)پدیدآور
    Rashidi, NasserShahab, Sara
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    320.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The present study aimed at investigating the specific discourse cycles of someintroductory textbooks across disciplines and languages to see to what extent theyacculturate students into the new subjects. To this end, 2 well-established and mostlyused English and Persian introductory textbooks in sociology and 2 other wellestablishedEnglish and Persian introductory textbooks in linguistics were examined.The study was conducted with reference to Love's (as cited in Hewings, 2006)suggested framework for the analysis of introductory textbooks. The texts wereanalyzed in terms of the intradiscourse cycles. Then, the introductory textbooksfrom the 2 disciplines were compared and contrasted in order to determine theirsimilarities and differences in acculturating students into the discipline. Resultsshowed that though in the English introductory textbooks, the cycles either startedwith theory, data, or culminated in cutting-edge, real time problematization, in thePersian texts, the cycles less frequently culminated in problematization of theinterpretive process. The study suggests that this kind of analysis enhances bothteachers' and students' knowledge concerning the process of acculturation into theirdisciplines.
    کلید واژگان
    Acculturation
    discipline
    Introductory Textbooks
    Inter/Intradiscourse Cycles

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2013-11-01
    1392-08-10
    ناشر
    Shahid Chamran University of Ahvaz
    سازمان پدید آورنده
    Shiraz University
    Shiraz University

    شاپا
    2345-3303
    2588-3887
    URI
    http://rals.scu.ac.ir/article_10537.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/127757

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب