• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 4, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 4, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Effect of Self-Directed Learning on the Components of Reading Comprehension

    (ندگان)پدیدآور
    Meshkat, MaryamHassanzade, Ali
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    271.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Research shows a positive relationship between self-directed learning (SDL) andreading comprehension. The present quasi-experimental study attempted to expandthe scope of SDL by investigating its effect on the components of readingcomprehension. Sixty high school students took the reading comprehension part ofPET as the pretest and the posttest. Over 16 weeks, the experimental group,consisting of 30 students, underwent instruction in SDL. Data from the pretest wasanalyzed using an independent samples t test. Results [t(1.158 = 0.157, p > 0.87)] 0.87)]indicated that the 2 groups were homogeneous before the treatment. After thetreatment, the data from the posttest were analyzed using a one-way between-groupsMANOVA. Results between the 2 groups on the combined dependent variables[F(5,54) = 0.72), p = .61], Wilk's Lambda= .93, and partial eta squared =.06displayed no significant difference, and this may be due the fact that SDL is notcompatible with Iran's system of education.
    کلید واژگان
    Self-Directed Learning (SDL)
    Reading Comprehension
    Components of Reading Comprehension

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2013-11-01
    1392-08-10
    ناشر
    Shahid Chamran University of Ahvaz
    سازمان پدید آورنده
    Shahid Rajaee Teacher Training University
    Shahid Rajaee Teacher Training University

    شاپا
    2345-3303
    2588-3887
    URI
    http://rals.scu.ac.ir/article_10535.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/127755

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب