• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 3, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 3, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Evaluative Strategies in Iranian and International Research Article Introductions: Assessment of Academic Writing

    (ندگان)پدیدآور
    Jalilifar, AlirezaHayati, A. MajidMashhadi, Amir
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    384.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Despite a spate of interest in the study of the Introductions of scholarly articles, thefocal genre of knowledge construction, research is yet to reach conclusive answers onthe nature of this genre. Thus, the present study analyzed research articleIntroductions, aiming to explore how the process of knowledge construction isachieved by Iranian and international writers of English research articles. The researchinvestigated the ways by which Iranian writers apply evaluative stance as theyconstruct an argument for their own research. To this end, the researchers, initially,analyzed 80 research article Introductions to find the instances of explicit Attitude andthen to spot the Graduation resources that grade explicit Attitude. The resultsconspicuously revealed that the international writers, compared to the Iranian writers,tended to apply a greater proportion of explicit Attitude and Graduation resources.Lack of variety to grade explicit Attitude in the process of constructing an argumentwithin the Introduction section of the Iranian English articles might indicate that, atleast, some of these articles did not completely conform to the conventions ofdiscourse community.
    کلید واژگان
    Systemic Functional Linguistics
    Appraisal theory
    Prosodies
    attitude
    Graduation
    Academic writing

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2012-04-01
    1391-01-13
    ناشر
    Shahid Chamran University of Ahvaz
    سازمان پدید آورنده
    Shahid Chamran University of Ahvaz
    Shahid Chamran University of Ahvaz
    Shahid Chamran University of Ahvaz

    شاپا
    2345-3303
    2588-3887
    URI
    http://rals.scu.ac.ir/article_10373.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/127745

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب