• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 3, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 3, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Consciousness-Raising Through Written Corrective Feedback: The Case of Marked Third Person -s

    (ندگان)پدیدآور
    Gholami, JavadNarimani, Ehsan
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    206.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This study examined and compared the effects of consciousness-raisingwritten corrective feedback in 2 newly-developed levels in terms of marked thirdperson -s acquisition. Nine elementary level intact classes, including 191 malelanguage learners within the age range of 11-14 at Iran Language Institute, weretaken as the participants. Relying on the participants' placement test results,previous term scores, and a pretest to measure their knowledge of marked thirdperson -s, 62 participants in 3 groups were selected to take part in this study. Then,they were assigned into 2 experimental groups treated differently through (a) writtenpronoun prompt and (b) visually enhanced reformulation for the first 20 min of 6consecutive sessions over 1 month. No feedback was given to the control group.Two parallel pretest and immediate posttest were used as the instruments. Thefindings based on ANCOVA, and the t tests showed that the written- pronounpromptgroup outperformed the visually enhanced reformulation one.
    کلید واژگان
    Corrective Feedback
    Written Pronoun Prompt
    Third Person -s
    Reformulation

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2012-11-01
    1391-08-11
    ناشر
    Shahid Chamran University of Ahvaz
    سازمان پدید آورنده
    Urmia University
    Urmia University

    شاپا
    2345-3303
    2588-3887
    URI
    http://rals.scu.ac.ir/article_10391.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/127729

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب