• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 2, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 2, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    What Do Iranian EFL Learners and Teachers Think of Teaching Impoliteness?

    (ندگان)پدیدآور
    Ahmadi, AlirezaHeydari Soureshjani, Kamal
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    608.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Every language involves friendly and polite as well as hostile and impolite situationsin which language users have to use the context-appropriate language. However,unlike politeness which has generated a great number of studies, few studies havebeen conducted on impoliteness especially in EFL contexts. The present study aimedto see whether language learners and teachers hold the same idea concerningteaching impoliteness in an Iranian EFL context. One hundred EFL learners and 70EFL teachers were surveyed through a questionnaire. The results indicated that thelanguage learners and teachers differed significantly in their attitudes towards mostof the issues related to impoliteness. However, gender was not a determining factorin this regard, as the only aspect of impoliteness in which gender made a significantdifference was the level of proficiency deemed appropriate for teachingimpoliteness.
    کلید واژگان
    Impoliteness
    Gender
    Iranian learners
    Iranian teachers

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2011-04-01
    1390-01-12
    ناشر
    Shahid Chamran University of Ahvaz
    سازمان پدید آورنده
    Shiraz University, Iran
    Young Researchers Club Member, Islamic Azad University, Shahrekord Branch

    شاپا
    2345-3303
    2588-3887
    URI
    http://rals.scu.ac.ir/article_10408.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/127573

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب