• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فرانسوی
    • Revue des Études de la Langue Française
    • Volume 6, Numéro 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فرانسوی
    • Revue des Études de la Langue Française
    • Volume 6, Numéro 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Enseignement explicite des stratégies de lecture en classe du FLE en Iran

    (ندگان)پدیدآور
    SHAIRI, Hamid RezaForoughi, HassanASSADNEJAD, AzamLETAFATI, Roya
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    142.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    française
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    In teaching French language, reading is one of the most important skills to be learned. To develop reading strategies and to acquire how to make written relationship are some of its objectives. In Iran, teaching reading skills is often applied for other skills. So, language learners do not acquire this skill appropriately. This article aims to deal with effective strategies in developing reading skills in French as a foreign language. Acquiring reading skills makes language learners independent in comprehending texts.
    کلید واژگان
    Teaching French as a Foreign Language
    Reading Strategies
    Explicit Teaching
    Reading Classroom

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2014-01-01
    1392-10-11
    ناشر
    University of Isfahan
    دانشگاه اصفهان
    سازمان پدید آورنده
    Maître de conférences, Université TarbiatModares, Téhéran, Iran
    Professeur, Université ShahidChamran, Ahvaz, Iran
    Doctorante à l'université TarbiatModares, Téhéran, Iran
    Maître de conférences, Université TarbiatModares, Téhéran, Iran

    شاپا
    2008-6571
    2322-469X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/relf.2635.20335
    http://relf.ui.ac.ir/article_20335.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/126778

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب