• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فرانسوی
    • Revue des Études de la Langue Française
    • Volume 4, Numéro 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فرانسوی
    • Revue des Études de la Langue Française
    • Volume 4, Numéro 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Enseignement et apprentissage contextuel des mots français: cas des étudiantsiraniens de l’Université d’Ispahan

    (ندگان)پدیدآور
    Azimi Meibodi, NazitaGoli, Chahrzade
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    489.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    française
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Learning and Teaching of French Words ‍ Contextual   Case Study: Iranian Students of Isfahan University     Nazita Azimi-Meibodi   Assistant Professor, University of Isfahan   Nazita_azimi@yahoo.com   Chahrzade Goli     Received: 05.02.2012 Accepted: 15.09.2012     In the present essay an attempt has been made to study the effects of context in learning French words among the sophomore and junior students(4th and 6th Semesters) majoring in French Language at Isfahan University and pinpoint the reasons why some of those students fail in memorization of contextual and non-contextual vocabulary items. The major aim is to guide students towards recognition of signs and signification of vocabulary items. This will be done by administrating close tests before and after vocabulary sessions coupled with initial and final assessments. Therefore, this proves the students' need to appreciation of expressions in order to avoid cultural problems such as interference as well as occurrence of ambiguities and problems in comprehension. The results demonstrate that training competent instructors who are capable of adapting themselves well with the situation.     Key words: Training, vocabulary, significance, contextual comprehension, culture.
    کلید واژگان
    Training
    Vocabulary
    Significance
    contextual comprehension
    Culture

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2012-01-01
    1390-10-11
    ناشر
    University of Isfahan
    دانشگاه اصفهان
    سازمان پدید آورنده
    Maître assistante, Université d'Ispahan
    MasterII en didactique du FLE, Université d'Ispahan

    شاپا
    2008-6571
    2322-469X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/relf.2633.20306
    http://relf.ui.ac.ir/article_20306.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/126771

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب