• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فرانسوی
    • Revue des Études de la Langue Française
    • Volume 5, Numéro 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فرانسوی
    • Revue des Études de la Langue Française
    • Volume 5, Numéro 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Étude du portfolio de la production orale des apprenants iraniens du FLE (De l’évaluation formative à l’autoévaluation)

    (ندگان)پدیدآور
    Rahmatian, RouhollahMehrabi, MarziehKahnemouipour, Jaleh
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    120.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    française
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Study of oral production portfolio of Iranian learners in French (From formative assessment to self-assessment) Rahmatian, Rouhollah Associate Professor, Tarbiat Modaress University, Tehran, Iran r_rahmatian@yahoo.com Mehrabi, Marzieh Postgraduate Student in Teaching FFL, Tarbiat Modaress University, Tehran, Iran marzieh_mehraby@yahoo.fr Kahnemouipour, Jaleh Emeritus Professor, University of Tehran, Tehran, Iran jkahnomi@ut.ac.ir Received: 16.2.2013 Accepted: 14.8.2013 Nowadays, specialists of teaching commonly agree that the evaluation should be seen as an integral part of language teaching/ learning and it must be done through different tools more compatible like portfolio. This research aimed at examining the applicability and effectiveness of oral production portfolio in a class of FLE in Iran. Specifically, the components of oral competence, namely, the degree of development of grammar, pronunciation and intonation, fluency of speech, discursive competence and interaction among learners were analyzed. After determining the theoretical framework of the subject and synthesizing it, the results of the field study were presented. The corpus was comprised of 11 adult learners of French at level B1. According to this survey, learners made progress, by means of this approach, in all of identified items of oral production and developed the ability of self- assessment. Keywords: assessment, portfolio, oral production, Iranian learners
    کلید واژگان
    : assessment
    portfolio
    oral production
    Iranian learners

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2013-01-01
    1391-10-12
    ناشر
    University of Isfahan
    دانشگاه اصفهان
    سازمان پدید آورنده
    Maître de conférence, Université Tarbiat Modaress, Téréran, Iran
    Doctrante en Didactique du FLE, Tarbiat Modaress, , Téréran, Iran
    Professeur émérite,Université de Téhéran, Téréran, Iran

    شاپا
    2008-6571
    2322-469X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/relf.2634.20324
    http://relf.ui.ac.ir/article_20324.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/126650

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب