دوره 2, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
توحید افعالی از نگاه ابن سینا
(دانشگاه پیام نور, 2015-12-22)شیخالرئیس ابنسینا، قسم چهارم از اقسام اصلی علم الهی -فلسفه اولی یعنی خالقیت خداوند را با اشاره به اینکه خداوند - را نباید فاعل، بلکه باید خالق هر موجود ممکنی دانست، آغازکرده و بیان میدارد که علت خلقِ ماسویالله، پیدایی ...
-
روششناسی علامه طباطبایی در بهرهگیری از سیاق در المیزان
(دانشگاه پیام نور, 2015-12-22)برای فهم سخن هر گوینده یا متن، افزون بر واژهها و تعبیراتی که در سخن او می آید، باید از ابزارهای دیگری سود جست. از جمله این ابزارها، توجه به بافت ویژه کلام و سخنان پیشین و پسینی است که قطعهای از سخن را در بر گرفتهاند و با ...
-
معناشناسی بغی و براندازی در قرآن کریم و نظام حقوقی اسلام
(دانشگاه پیام نور, 2015-12-22)مفهوم جرم سیاسی قدمتی به تاریخ وجود حکومتها دارد، اما اصطلاح جرم سیاسی در چند قرن اخیر در اروپا ظهور یافته و در قرون اخیر از قبح آن کمی کاسته شده و حقوقدانان سعی در تخفیف مجازات آن دارند. این نگرش جدید در ایران تأثیر گذاشته ...
-
حدیث، جایگاه و کارکرد آن در مبانی تفسیری آیت الله جوادی آملی
(دانشگاه پیام نور, 2015-12-22)تفسیر تسنیم از جمله تفاسیر معاصر است که مؤلف آن در کنار روش تفسیر قرآن به قرآن و ارائة بحثهای متنوع اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و ... از روایات وارده در منابع حدیثی شیعه و سنی نیز استفاده کرده است. آیت الله جوادی آملی از سویی ...
-
بررسی تطبیقی روش تفسیری فیض کاشانی و ابنکثیر
(دانشگاه پیام نور, 2015-12-22)تفسیر القران العظیم ابن کثیر از تفاسیر روایی قرن هشتم است که متأثر از تفاسیر جامع البیان طبری و همچنین اصول تفسیری ابن تیمیه است. زمینه ها و بسترهای شکل گیری این تفسیر از یک سو و روش های تفسیری مفسر از سوی دیگر به این تفسیر ...



