عبرت و عبرت آموزی در نهج البلاغه
(ندگان)پدیدآور
صدری, جمشیدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
عبرت حالتی است که انسان از امور ظاهری و مشهود، به شناخت باطنی و غیر مشهود امور نایل می شود. تشابه زندگی اقوام و ملل و تاثیر پذیری انسان از احوال امت های گذشته، سبب می شود که عبرت گیری به عنوان روشی تربیتی برای دست یابی به یک حیات مطلوب در نظر و عمل مطرح باشد. هر کس دیده ای عبرت بین داشته باشد می تواند از لا به لای حوادث و وقایع پیام ها را دریابد. در این مقاله سعی شده است مسئله عبرت و عبرت آموزی از منظر حضرت علی، به ویژه در نهج البلاغه بررسی شود و پیامدهای ارزشمند آن تبیین گردد.
کلید واژگان
عبرتعبرت آموزی
مشابهت
تقوا
بصیرتر
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2010-08-231389-06-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییدانشگاه علامه طباطبایی
سازمان پدید آورنده
هیئت علمی دانشگاه تاکستانشاپا
2008-92522538-2012




