مرور دوره 8, شماره 30 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
هوش معنوی از منظر قرآن و روایات
(دانشگاه علامه طباطباییدانشگاه علامه طباطبایی, 2017-11-22)امروزه مطالعات مربوط به معنویت با مفهوم هوش عمیقاً گره خوردهاست و بررسی و تحقیق در این حوزه از مفاهیم چالشبرانگیز محسوب میشود. ساختار هوش معنوی، جنبههای ذهنی معنویت را با کاربرد عینی هوش ترکیب کرده، با استفاده از مفاهیم ...
-
عوامل انسجام در سورة زلزال (بر اساس نظریة هالیدی و حسن)
(دانشگاه علامه طباطباییدانشگاه علامه طباطبایی, 2017-11-22)یکی از زیرمجموعههای علم زبانشناسی تحلیل گفتمان است. منظور از گفتمان، متن است که در واقع، ترکیبی از جملههای مختلف برای رساندن یک مفهوم یا یک اندیشه میباشد. در تحلیل گفتمان، زبان از جنبههای مختلف بررسی میشود که یکی از ...
-
تحلیل و بررسی دلالت آیة تطهیر بر عصمت اهل بیت(ع) در نگاه مفسران شیعه و اهل سنّت
(دانشگاه علامه طباطباییدانشگاه علامه طباطبایی, 2017-11-22)در قرآن کریم، آیاتی با بسامد فراوان دربارة امامت، ولایت و فضایل اهل بیت(ع) وجود دارد. یکی از این آیات که مفسران در محتوای آن بحث و گفتگو کردهاند، «آیة تطهیر» میباشد که راهگشاترین آیه دربارة ...
-
مهارتهای ارتباطی در قرآن
(دانشگاه علامه طباطباییدانشگاه علامه طباطبایی, 2017-11-22)انسان موجودی اجتماعی است که ارتباط و انس با دیگران از ضروریات زندگی او به شمار میرود. قرآن کریم برای برقراری ارتباط با دیگران و نحوة معاشرت با آنها مهارتهای ویژهای ارائه کردهاست که یکی از مهمترین آنها، ...
-
چگونگی سازماندهی سورههای قرآن از نگاه زرقانی در بوتة نقد
(دانشگاه علامه طباطباییدانشگاه علامه طباطبایی, 2017-11-22)زرقانی از مؤلفان برجسته در زمینة تألیف کتب علوم و تاریخ قرآنی است و از آنجا که موضوع سازماندهی سورهای قرآن در بین مباحث تاریخ قرآنی اهمیت ویژهای دارد، پژوهش حاضر تلاش نموده که با روش تحلیلیـ انتقادی به ارزیابی، ...



