ارائهی مدلی برای ارزیابی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)
(ندگان)پدیدآور
لطفی پورسبزی, پیمانقورچیان, نادرقلیآراسته, حمید رضاسیاری, حبیب ا...نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش ارائهی مدلی برای ارزیابی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) بود. روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی، از نظر دادهها، پژوهشی کمی و کیفی از نظر نحوهی اجرا، آمیخته میباشد. جامعه آماری پژوهش، کارکنان آموزشی و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) بود و کل جامعه به تعداد ۱۰۸ نفر به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزارهای گردآوری دادهها در این پژوهش بهصورت پرسشنامهی محققساخته برمبنای طیف لیکرت . روایی ظاهری پرسشنامه پژوهش با مطالعه فردی و با نظر اساتید راهنما و مشاور و روایی محتوایی پرسشنامه با استفاده از نسبت روایی محتوا و شاخص روایی محتوا مورد بررسی قرار گرفت. پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ برای پرسشنامه 97/0تعیین گردید. در پردازش و تحلیل دادههای گردآوری شده از نرمافزار SPSS و مدلسازی معادلات ساختاری، با استفاده از نرم افزار pls استفاده شد. پس از تجزیه و تحلیل دادهها در نهایت ۱۷ مولفه و ۶۴ ملاک برای ارزیابی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) تعیین و مدل ارزیابی ارائه شد. مولفههای ارزیابی، توجه به رتبه عبارتند از: مدیریت و رهبری دانشگاهی، هیئت علمی ، فعالیتهای آموزشی با ضریب رضایت ذینفعان داخلی و خارجی از عملکرد دانشگاه ، قوانین و مقررات، فضای فیزیکی ، فعالیت های پرورشی، فنآوری اطلاعات و ارتباطات، کارکنان غیر هیئت علمی، خدمات ، فعالیتهای پژوهشی، منابع مالی، دانشجو، برنامه ریزی راهبردی، امکانات و تجهیزات آموزشی ، نظام تضمین کیفیت و مدیریت دانش و یادگیری سازمانی در نهایت مدل ارزیابی نهایی شامل فلسفه و اهداف، مولفهها و ملاکها و سازوکار اجرایی مدل ارائه گردید.
کلید واژگان
ارزیابیدانشگاه
هیئت علمی
مدیریت و رهبری دانشگاهی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2019-05-221398-03-01
ناشر
دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهرسازمان پدید آورنده
دکتری مدیریت آموزش عالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، ایرانمدیر گروه مدیریت آموزش عالی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
استاد دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
استاد مدیریت راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی




