• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی آموزش علوم دریایی
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی آموزش علوم دریایی
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی عملکرد باشگاه‌های ورزشی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) بر مبنای بازاریابی کارآفرینانه

    (ندگان)پدیدآور
    دولتی, حسنمحمدی, علیرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.039 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بازاریابی کارآفرینانه را به عنوان شناسایی فعال و بهره برداری از فرصت‌ها برای کسب و حفظ مشتریان سودآور از طریق رویکردهای نوآورانه به مدیریت ریسک، اهرم کردن منابع و ایجاد ارزش تعریف کرده‌اند و عملکرد نیز بمعنی سطح دسترسی به هدف مشخص شده است. تحقیق حاضر باهدف بررسی عملکرد باشگاه‌های ورزشی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) بر مبنای بازاریابی کارآفرینانه انجام‌شده که ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش، توصیفی- پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش را 80 نفر از مربیان و کارکنان باشگاه‌های ورزشی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)تشکیل داده‌اند که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و بر اساس جدول مورگان 66 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسش‌نامه بود که برای سنجش بازاریابی کارآفرینانه از پرسش‌نامه بچر و همکاران (2012) و برای سنجش عملکرد از پرسش‌نامه حسینی (1395) که با طیف لیکرت تنظیم‌شده، استفاده گردیده است. پایایی پرسش‌نامه‌ها با محاسبه آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی و روایی توسط استادان و خبرگان آشنا به موضوع تائید شد. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از طریق رگرسیون خطی تحلیل مسیر و روش حداقل مربعات جزئی و آنالیز واریانس (ANOVA) و با استفاده از نرم‌افزارهای SPSS و PLS انجام گرفت.نتایج تحقیق نشان داد که عملکرد باشگاه‌های ورزشی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) بر مبنای بازاریابی کارآفرینانه افزایش می‌یابد. و همچنین تجربه و سنوات خدمتی مربیان و کارکنان باشگاه‌های ورزشی رابطه بین بازاریابی کارآفرینانه و عملکرد را تعدیل می‌نماید.
    کلید واژگان
    بازاریابی کارآفرینانه
    عملکرد
    باشگاه‌های ورزشی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2018-02-20
    1396-12-01
    ناشر
    دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر
    سازمان پدید آورنده
    استادیار مدیریت دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)
    مدرس دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)

    شاپا
    2538-3655
    URI
    http://rmt.iranjournals.ir/article_38471.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/124472

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب