شناسایی موانع نوآوری باز در دانشگاه ها
(ندگان)پدیدآور
مدهوشی, مهردادکیاکجوری, کریمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
دانشگاه ها امروزه در یک محیط تکنولوژیکی با رشد سریع و پیچیده قرار دارندکه نیازمند به فرایند های نوآوری پویا می باشند تا بتوانند جهت غلبه بر موانع و چالش ها، تمام اجزای اکوسیستم دانشگاه را ادغام نمایند. این چارچوب جدید نوآوری پویا، پارادایم جدیدی است که "نوآوری باز" (OI) نامیده می شود. نوآوری باز می تواند نقش مهمی در افزایش مزیت رقابتی دانشگاه با استفاده از ایده های داخلی و خارجی و در عین حال یافتن راه های داخلی و خارجی در بازار داشته باشد. این مقاله به دنبال پاسخگویی به این سئوال است که موانع نوآوری باز در دانشگاه ها چیست؟ در این راستا از روش تحقیق کیفی "تم" با استفاده از مصاحبه های نیمه ساختارمند، اطلاعات از هفده نفر اساتید حوزه نوآوری و تجاری سازی دانشگاه های دولتی استان مازندران جمع آوری شد و با استفاده از روش کدگذاری باز و محوری، داده ها تحلیل شد. نتایج تحقیق نشان دهنده موانع درونی و بیرونی برای نوآوری باز دانشگاهی می باشد که در انتها پیشنهاداتی جهت کاهش موانع درونی و بیرونی و توسعه نوآوری باز در دانشگاه ها ارائه گردیده است.
کلید واژگان
نوآورینوآوری باز
دانشگاه
تحقیق کیفی
موانع درونی و بیرونی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2018-02-201396-12-01
ناشر
دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهرسازمان پدید آورنده
گروه مدیریت، دانشگاه مازندرانگروه سیاستگذاری علم و فناوری، دانشکده مدیریت ، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران




