نقش فن آوری اطلاعات در آموزش علوم دریایی
(ندگان)پدیدآور
قره سوفلو, ابوالفضلآبچر, سعیدعلی محمدپور, علینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین استفاده از فناوری اطلاعات بر افزایش کیفیت تدریس در دانشگاه علوم دریایی(ره) است. برای این منظور پژوهش در قالب تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی انجام گرفت. جامعه آماری این تحقیق حدودا 150 نفر از اساتید و مدیران دانشگاه علوم دریایی است و بر اساس جدول مورگان و فرمول نمونه گیری کوکران با روش تصادفی ساده تعداد 108 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده اند. در این تحقیق رابطه شاخص های دانش پایین IT اساتید و مدیران، عدم استفاده از سیستمهای رایانههای، هزینه بالای پیاده سازی سیستم های به روز و عدم مهارت رایانهای کافی اساتید و مدیران به عنوان عوامل فناوری اطلاعات با کیفیت تدریس به صورت فرضیات مستقل با استفاده از نرم افرار AMOS مورد آزمون قرار گرفته اند. نتایج تحقیق نشان داد که دانش پایین IT مدیران و اساتید، عدم استفاده از سیستم های رایانه های و عدم مهارت رایانهای کافی اساتید و فرماندهان با کیفیت تدریس رابطه معناداری دارد ولیکن هزینه بالای پیاده سازی سیستم های به روز با کیفیت تدریس رابطه معناداری ندارد. در رتبه بندی شاخصهای استفاده از فناوری اطلاعات با استفاده از آزمون فریدمن، دانش پایین IT مدیران و اساتید رتبه 1، عدم مهارت رایانهای کافی اساتید و فرماندهان رتبه2، عدم استفاده از سیستمهای رایانههای رتبه3 و هزینه بالای پیاده سازی سیستم های به روز رتبه آخر را دارد.
کلید واژگان
فن آوری اطلاعاتانگیزش تحصیلی
آموزش
پیشرفت تحصیل
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2017-11-221396-09-01
ناشر
دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهرسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد کامپیوتر دانشگاه حضرت آیت ا... آملیکارشناس مدیریت و کمیسر دریایی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)
دانشجوی دکتری حسابداری، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)




