شرح وظایف رئیس دانشکده، مبنایی برای ارائه الگوی ارزشیابی وظیفه مدار
(ندگان)پدیدآور
کریمی, نازیلارجائی پور, سعیدنوه ابراهیم, عبدالرحیمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این مقاله شناسایی شرح وظایف روسای دانشکده های علوم انسانی در دانشگاه های دولتی است تا بر مبنای آن، الگویی برای ارزشیابی از عملکرد رئیس دانشکده ارائه شود. روش پژوهش توصیفی با رویکرد کیفی بوده و با استفاده از نظریه زمینهای با انجام مطالعات کتابخانه ای و بررسی اسناد و مدارک موجود، تلاش شد تا شرح وظایف، مسئولیت ها، شایستگی ها و مهارت های مورد نیاز در مسیر اداره امور دانشکده، به کمک نسخه 12 نرم افزارتحلیل داده های کیفی مکس کیودی ای، استخراج شود. بدین منظور کار تحلیل محتوا طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی انجام شد. تعداد 484 کد باز استخراج شده و پس از آن در قالب29 مولفه (کدهای محوری) و7 مقوله های اصلی( کدهای اختیاری) دسته بندی شدند. بر اساس الگوی ارائه شده، وظایف اصلی رئیس دانشکده عبارتند از رهبری، مدیریت اجرایی، ارتقای کیفیت، تغییر و روزآمدی، حمایت و پشتیبانی، تعامل، کسب و تقویت مهارت ها و توانمندی ها. اجزای شناسایی شده در این الگو می تواند به عنوان مبنایی برای تدوین الگوی ارزشیابی وظیفه مدار از عملکرد و اجرای خود ارزشیابی رئیس دانشکده مورد توجه قرار گرفته و استفاده شود.
کلید واژگان
رئیس دانشکدهارزشیابی عملکرد وظیفه مدار
نظریه زمینه ای
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2017-11-221396-09-01
ناشر
دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهرسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکترا آموزش علوم تربیتی دانشگاه اصفهاندانشیار گروه علوم تربیتی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان
استاد مدیریت آموزشی دانشگاه خوارزمی




