آموزش برای برنامهریزان سازمانهای دریایی: نیازهای حال و آینده
(ندگان)پدیدآور
حکیمی, خردادنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از تحقیق حاضر بررسی آموزش برای برنامه ریزان سازمان های دریایی با مروری بر آموزش در حوزه دریا میباشد. برنامهریزی درزمینهٔ دریایی چالشهای جدید و فرصتهای قابلتوجهی را برای سیاستگذاران و برنامه ریزان درزمینهٔ مدیریت محیطهای دریایی به وجود میآورد بهطوریکه در انگلستان در سال 2009 چارچوب کاری برای آموزش برنامهریزان دریایی فراهم گردید که خود منجر به تشکیل یک موسسه پاسخگو و مؤثر در این زمینه گردید است.
تحقیق حاضر با استفاده از روش توصیفی– تحلیلی به بررسی آموزش برای برنامهریزان حوزه دریایی ، نیازهای حال و آینده و مروری اجمالی بر نظام برنامهریزی انگلستان در حوزه دریایی میپردازد.
یافتههای این پژوهش نشان میدهد درصورتیکه برنامهریزی دریایی مؤثر بوده و دستیابی به اهداف تعیین شده میسر گردد منجر به ایجاد تحول و توسعه خواهد گردید و پاسخگویی، کارایی و اثر بخشی و در نهایت بهره وری را نهادینه خواهد نمود. بر مبنای دادههای جمع آوری شده در جهت توسعه و بهبودبخشی در سطح حرفهای، و همچنین برنامه در حد صاحب نظران این بخش، این مقاله سعی دارد تا عناصر کلیدی آموزش مورد نیاز و متناسب با کاربرد را جهت برنامهریزان دریایی بررسی و تحلیل کند که شامل دانش در زمینه فرآیند برنامهریزی و قوانین وکنوانسیونهای ملی و بین المللی میشود و درک ارتباط بین طرحهای دریایی متمرکز با محیط های مرتبط با صنعت دریایی و دیگر نیازمندهای مدیریتی و همچنین کاووش در محیطهای دریایی با نگرش به فعالیتهای انسانی و ویژگیهای طبیعی میشود و در نهایت نتیجهگیری برمبنای نقشهای متفاوت و مجزا در فرآیند برنامهریزی و نیازهای آموزشی متفاوت برای هر یک انجام می شود.
کلید واژگان
برنامهریزی آموزشیمؤسسات دانشگاهی
سیستمهای آموزش دریایی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2017-11-221396-09-01




