• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی آموزش علوم دریایی
    • دوره 3, شماره 5
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی آموزش علوم دریایی
    • دوره 3, شماره 5
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نگرش دانشجویان به میزان اثربخشی عوامل مؤثر بر توسعه‌ی آموزش الکترونیکی (موردمطالعه: دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر)

    (ندگان)پدیدآور
    کیاکجوری, داودمیرتقیان رودسری, سیّد محمّد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    583.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مبتنی بر نیازهای امروز کشور ایران در آموزش علوم دریایی و نفوذ آموزش الکترونیکی در طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های آموزشی، بررسی میزان اثربخشی عوامل مؤثر بر توسعه‌ی آموزش الکترونیکی در آموزش علوم دریایی ضرورت می‌یابد. هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی عوامل مؤثر بر توسعه‌ی آموزش الکترونیکی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر است. تحقیق حاضر از نوع کاربردی و به روش توصیفی-همبستگی می‌باشد. جامعه‌ی آماری تحقیق شامل کلیه دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر است. حجم نمونه‌ی آماری از طریق جدول مورگان 278 نفر تعیین گردید. داده‌های تحقیق از طریق پرسشنامه‌ی استاندارد (شاه‌حسینی و همکاران، 1394) جمع‌آوری گردید. روایی پرسشنامه از طریق بررسی مدل‌های اندازه‌گیری متغیرهای تحقیق و پایایی آن با پیش توزیع 30 پرسشنامه و استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (آلفای کل 915/0) تایید شد. به‌منظور آزمون فرضیه‌ها، از مدل‌سازی معادلات ساختاری مبتنی بر تکنیک حداقل مربعات جزئی از طریق نرم‌افزار ویژوال پی.ال.اس 04/1استفاده گردید. نتایج نشان داد که تمامی فرضیه‌ها تایید شدند و از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر، تمامی عوامل به ترتیب اثرگذاری (عامل آموزشگاهی، فناوری، پشتیبانی منابع، مدیریت، طراحی رابط، اخلاقی، ارزشیابی و تربیتی) بر توسعه‌ی آموزش الکترونیکی تأثیر دارند. همچنین با توجه به نظامی بودن محیط دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر اهم پیشنهادها ازاین‌قرار است که مسئولان و مدیران دانشگاه، می‌بایست زمان‌دار بودن خدمات را تضمین نمایند؛ مهارت کادر دانشگاهی (اساتید و کارکنان) در حوزه‌ی آموزش الکترونیکی به‌طور پیوسته می‌بایست مورد ارزیابی قرار گیرد و با توجه به ماهیت نظامی دانشگاه و با تأکید بر حوزه‌‌ی آموزش الکترونیک، سبک رهبری مناسب اتخاذ گردد.
    کلید واژگان
    آموزش علوم دریایی
    توسعه آموزش الکترونیکی
    عوامل مؤثر

    شماره نشریه
    5
    تاریخ نشر
    2016-08-22
    1395-06-01
    ناشر
    دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی، چالوس
    عضو باشگاه پژوهشگران جوان، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد چالوس

    شاپا
    2538-3655
    URI
    http://rmt.iranjournals.ir/article_24837.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/124423

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب