تبیین نقش تعدیل کننده شرایط زمینهای در کارآمد سازی نظام آموزش عالی(مطالعه موردی دانشگاههای دریایی ایران)
(ندگان)پدیدآور
دولتی, حسنضامنی, فرشتهنیازآذری, کیومرثجعفری طهرانی, پیماننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پیش نیاز وارد شدن به عرصههای نوین مدیریتی مستلزم گسترش و توسعه دید دانش آموختگان، بهبود نقش و مهارت آنان در توان کاری مورد نظر و افزایش دانش عمومی آنان به عنوان یک بستر اساسی در این آموزشهاست. در همین راستا هدف از انجام این پژوهش، تبیین نقش تعدیل کننده شرایط زمینهای در کارآمدسازی نظام آموزش عالی بود. این پژوهش به روش کیفی انجام شد و 10 نفر از اساتید با سابقه آموزش به روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. ابزار گرد اوری اطلاعات مصاحبه بود، که در این پژوهش از مصاحبه نیمه ساختار یافته و انفرادی استفاده گردید. کفایت و موثق بودن پژوهش حاضر از طریق روایی اعضا بررسی و مورد تایید واقع شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از الگوی اسمیت انجام شد. نهایتا براساس تحلیل متن مصاحبهها مجموعهای از مضامین اولیه مشتمل بر تعاملات و دیپلماسی علمی، عوامل سیاسی- قانونی، مالی و ارزیابی طی فرایند کد گذاری باز استخراج شدند که به عنوان شرایط زمینهای نقش تعدیل کننده در کارآمد سازی نظام آموزش عالی بویژه دانشگاه های دریایی ایران داشتند.
کلید واژگان
تعاملات و دیپلماسی علمیعوامل سیاسی- قانونی
شرایط زمینهای
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2016-05-211395-03-01
ناشر
دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهرسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریدانشگاه آزاد اسلامی ساری
استاد مدیریت آموزشی دانشگاه آزد اسلامی واحد ساری
کارشناس ارشد MBA، مدرس دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر




