بررسی روند تغییرات سهم حمل و نقل ریلی و میزان تلفات حمل و نقل جادهای
(ندگان)پدیدآور
نیکو, نریمانتوکلی کاشانی, علیشریعت مهیمنی, افشیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
سهم ناچیز حمل ونقل ریلی در کشور، باعث شده است تا اکثر سفرهای برونشهری با شیوه حمل و نقل جادهای صورت گیرد که این موضوع می تواند تبعات منفی افزایش تلفات در راهها را بدنبال داشته باشد. تعداد تلفات حوادث ترافیکی می تواند توسط سه بعد اصلی مواجهه، ریسک و پیامد تبیین شود. تغییر در هر یک از این سه بعد، تعداد تلفات را تغییر خواهد داد. یکی از روشهای کاهش مواجهه، ترویج مدهای حمل و نقل ایمن تر نظیر راه آهن است. بنابراین مسئله کاهش تلفات حوادث ترافیکی بدون درنظرگرفتن نقش سهم حمل و نقل ریلی، امکانپذیر نیست. در این مقاله روند تغییرات بین سهم حمل و نقل ریلی وتلفات حوادث جاده ای از طریق مطالعه آماری با تمرکز بر داده های کشورهای آلمان، اتریش، دانمارک و بلژیک بررسی شده است. در داده های مربوط به این کشورها یک رابطهی منفی قوی و متوسط بین دو متغیر سهم حمل و نقل ریلی مسافری و تعداد تلفات رانندگی مشاهده شده است.
کلید واژگان
تلفات حوادث ترافیکیشاخص مواجهه
سهم حمل و نقل ریلی
شماره نشریه
87تاریخ نشر
2016-06-211395-04-01
ناشر
مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازیسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی عمران، تهران، ایراناستادیار، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی عمران، تهران، ایران
دانشیار، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی عمران، تهران، ایران
شاپا
1735-062X2676-4261




