• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • جاده
    • دوره 28, شماره 102
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • جاده
    • دوره 28, شماره 102
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی روش‌های جدید تعیین سطح آستانه مقاومت لغزشی و مقایسه با روش‌های تک نقطه‌ای و مدل NUS

    (ندگان)پدیدآور
    سلیمانی کرمانی, محمد رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    528.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سطح آستانه مقاومت لغزشی(TL)­ فرایندی است که به طور گسترده در مدیریت روسازی بکار می­رود تا حداقل مقاومت لغزشی اندازه­گیری شده را به طور استاندارد به عنوان آستانه برای فعال سازی تعمیر و نگهداری هر بخش از روسازی که دارای مقاومت لغزشی کمتری نسبت به این آستانه باشد، جهت ایمنی رانندگی در سطح مرطوب و خطرناک را تعیین نماید. روش­های مختلفی جهت تعیین سطح آستانه مقاومت لغزشی در کشورهای مختلف (بسته به شرایط اقلیمی آنها) به کار گرفته می­شود. تعیین دقیق آستانه مقاومت لغزشی دارای اهمیت فراوان است و همچنین اجرای به موقع آن باعث جلوگیری بسیاری از تصادفات می­گردد. تا­کنون روش­های تک نقطه ای مختلفی جهت تعیین آستانه مقاومت لغزشی در کشورهای مختلف دنیا مورد استفاده قرار گرفته است از جمله: روش سه نقطه روی منحنی، روش کل کشوری، گروه­بندی نمودار درختی و سلسله مراتبی و... از آنجایی که اندازه­گیری تک نقطه­ای مقاومت لغزشی برای نشان­دادن عملکرد مقاومت لغزشی در یک سطح روسازی دقیق نیست. لذا، این محدودیت عمده مدل­های تک نقطه­ای را می­­توان با استفاده از مدل­های مقاومت لغزشی دو پارامتری یعنی مدل مقاومت لغزشی Penn State و مدل شاخص اصطکاک بین المللی­PIARC(IFI)­، مدل کل کشوری CRR-SN برطرف کرد. مدلNUS  یکی از آخرین مدل­هایی است که بطور دقیق تر جهت تعیین آستانه  استفاده شده و به کارگیری هریک از انها در این مقاله مورد تجزیه و تحلیل قرار می­گیرد.
    کلید واژگان
    سطح آستانه
    آستانه مقاومت لغزشی
    تصادفات
    شاخص اصطکاک بین المللی

    شماره نشریه
    102
    تاریخ نشر
    2020-03-20
    1399-01-01
    ناشر
    مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی‌، تهران، ایران

    شاپا
    1735-062X
    2676-4261
    URI
    http://road.bhrc.ac.ir/article_103513.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/124300

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب