| dc.contributor.author | بهنود, حمیدرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | کیهانفر, مهرداد | fa_IR |
| dc.contributor.author | عبدی کردانی, علی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T22:03:41Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T22:03:41Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T22:03:41Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T22:03:41Z | |
| dc.date.issued | 2017-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-12-04 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-09-13 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | بهنود, حمیدرضا, کیهانفر, مهرداد, عبدی کردانی, علی. (1396). بررسی تأثیر کاربرد آسفالت بازیافتی بر مقاوت لغزندگی رویه راه. جاده, 25(92), 11-18. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-062X | |
| dc.identifier.issn | 2676-4261 | |
| dc.identifier.uri | http://road.bhrc.ac.ir/article_53718.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/124188 | |
| dc.description.abstract | تامین مقاومت لغزندگی کافی در زمینه راهسازی یکی از اقدامات مهم و اجتنابناپذیر است. پژوهش حاضر در پی آن<br />است که امکان فنی استفاده از درصدهای مختلف آسفالتهای بازیافتی را، هم در بافت ریز و هم در بافت درشت<br />روسازی راهها، بهمنظور کاهش لغزندگی مورد بررسی قرار دهد. برای اندازهگیری لغزندگی، روش آونگ انگلیسی به<br />کار گرفته شده است. در این تحقیق پانزده نمونه آسفالت درشتدانه و پانزده نمونه آسفالت ریزدانه با درصدهای<br />مختلف آسفالت بازیافتی ساخته شده و در انتها نیز مقاومت لغزندگی هر یک از نمونهها در شرایط مرطوب )خیس(<br />اندازهگیری شده است. دادههای بهدستآمده از آزمایش با استفاده از آزمون tتحلیل شده است. در این تحقیق، علاوه<br />بر مطالعات آزمایشگاهی به بررسی مقاومت لغزندگی در نمونه کارگاهی با ترکیب 80درصد آسفالت بازیافتی در محور<br />آزادراه تهران- قم نیز پرداخته شده است. برای این منظور، سه نمونه آسفالت گرم غیربازیافتی و سه نمونه آسفالت<br />گرم بازیافتی از محل کارگاه تهیه شده و با دستگاه آونگ انگلیسی مقاومت لغزندگی نمونه ها مورد آزمایش قرار گرفته<br />است. با توجه به مقادیر tو p-valueو مقدار ارزش آزمون که برابر عدد 82در نظر گرفته شده با ضریب اطمینان 95<br />% تنها برای دو نوع آسفالت بافت درشت %40تازه بعلاوه %60بازیافتی و آسفالت بافت درشت %20تازه بعلاوه %80<br />بازیافتی فرض صفر که همان فرض برابری عدد مقاومت لغزندگی دو نوع آسفالت است در سطح % 5رد نمیشود. با<br />توجه به استفاده 80درصدی از آسفالت بازیافتی در طرحهای اجرایی فعلی، توصیه میشود سهم آسفالت بازیافتی در اجرا<br />به 60درصد کاهش یابد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 213 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | جاده | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Road | en_US |
| dc.subject | آسفالت بازیافتی | fa_IR |
| dc.subject | مقاومت لغزندگی | fa_IR |
| dc.subject | بافت ریز و درشت | fa_IR |
| dc.subject | آونگ انگلیسی | fa_IR |
| dc.title | بررسی تأثیر کاربرد آسفالت بازیافتی بر مقاوت لغزندگی رویه راه | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه عمران، دانشگاه بینالمللی امام خمینی، قزوین، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشگاه بینالمللی امام خمینی، قزوین، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه عمران، دانشگاه بینالمللی امام خمینی، قزوین، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 25 | |
| dc.citation.issue | 92 | |
| dc.citation.spage | 11 | |
| dc.citation.epage | 18 | |