نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبهنود, حمیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorکیهانفر, مهردادfa_IR
dc.contributor.authorعبدی کردانی, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:03:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:03:41Z
dc.date.available1399-07-08T22:03:41Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:03:41Z
dc.date.issued2017-11-22en_US
dc.date.issued1396-09-01fa_IR
dc.date.submitted2017-12-04en_US
dc.date.submitted1396-09-13fa_IR
dc.identifier.citationبهنود, حمیدرضا, کیهانفر, مهرداد, عبدی کردانی, علی. (1396). بررسی تأثیر کاربرد آسفالت بازیافتی بر مقاوت لغزندگی رویه راه. جاده, 25(92), 11-18.fa_IR
dc.identifier.issn1735-062X
dc.identifier.issn2676-4261
dc.identifier.urihttp://road.bhrc.ac.ir/article_53718.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/124188
dc.description.abstractتامین مقاومت لغزندگی کافی در زمینه راهسازی یکی از اقدامات مهم و اجتنابناپذیر است. پژوهش حاضر در پی آن<br />است که امکان فنی استفاده از درصدهای مختلف آسفالتهای بازیافتی را، هم در بافت ریز و هم در بافت درشت<br />روسازی راهها، بهمنظور کاهش لغزندگی مورد بررسی قرار دهد. برای اندازهگیری لغزندگی، روش آونگ انگلیسی به<br />کار گرفته شده است. در این تحقیق پانزده نمونه آسفالت درشتدانه و پانزده نمونه آسفالت ریزدانه با درصدهای<br />مختلف آسفالت بازیافتی ساخته شده و در انتها نیز مقاومت لغزندگی هر یک از نمونهها در شرایط مرطوب )خیس(<br />اندازهگیری شده است. دادههای بهدستآمده از آزمایش با استفاده از آزمون tتحلیل شده است. در این تحقیق، علاوه<br />بر مطالعات آزمایشگاهی به بررسی مقاومت لغزندگی در نمونه کارگاهی با ترکیب 80درصد آسفالت بازیافتی در محور<br />آزادراه تهران- قم نیز پرداخته شده است. برای این منظور، سه نمونه آسفالت گرم غیربازیافتی و سه نمونه آسفالت<br />گرم بازیافتی از محل کارگاه تهیه شده و با دستگاه آونگ انگلیسی مقاومت لغزندگی نمونه ها مورد آزمایش قرار گرفته<br />است. با توجه به مقادیر tو p-valueو مقدار ارزش آزمون که برابر عدد 82در نظر گرفته شده با ضریب اطمینان 95<br />% تنها برای دو نوع آسفالت بافت درشت %40تازه بعلاوه %60بازیافتی و آسفالت بافت درشت %20تازه بعلاوه %80<br />بازیافتی فرض صفر که همان فرض برابری عدد مقاومت لغزندگی دو نوع آسفالت است در سطح % 5رد نمیشود. با<br />توجه به استفاده 80درصدی از آسفالت بازیافتی در طرحهای اجرایی فعلی، توصیه میشود سهم آسفالت بازیافتی در اجرا<br />به 60درصد کاهش یابد.fa_IR
dc.format.extent213
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازیfa_IR
dc.relation.ispartofجادهfa_IR
dc.relation.ispartofRoaden_US
dc.subjectآسفالت بازیافتیfa_IR
dc.subjectمقاومت لغزندگیfa_IR
dc.subjectبافت ریز و درشتfa_IR
dc.subjectآونگ انگلیسیfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر کاربرد آسفالت بازیافتی بر مقاوت لغزندگی رویه راهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه عمران، دانشگاه بینالمللی امام خمینی، قزوین، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشگاه بینالمللی امام خمینی، قزوین، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه عمران، دانشگاه بینالمللی امام خمینی، قزوین، ایرانfa_IR
dc.citation.volume25
dc.citation.issue92
dc.citation.spage11
dc.citation.epage18


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد