نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفلاحتی, شمیمfa_IR
dc.contributor.authorعزیزی, جعفرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:00:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:00:43Z
dc.date.available1399-07-08T22:00:43Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:00:43Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-10-15en_US
dc.date.submitted1398-07-23fa_IR
dc.identifier.citationفلاحتی, شمیم, عزیزی, جعفر. (1398). نقش بازارهای محلی در رونق اقتصادی روستاییان استان گیلان. روستا و توسعه, 22(2), 125-139. doi: 10.30490/rvt.2019.95394fa_IR
dc.identifier.issn1563-3322
dc.identifier.issn2645-6486
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30490/rvt.2019.95394
dc.identifier.urihttp://rvt.agri-peri.ac.ir/article_95394.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/123061
dc.description.abstractبازار محلی نقش مهمی در توسعه روستایی دارد و هر تغییر و تحولی در این بازار بر زندگی و به‏ویژه بهبود وضعیت اقتصادی روستاییان و کشاورزان اثر می­گذارد. پژوهش حاضر، با هدف بررسی نقش بازارهای محلی در رونق اقتصادی روستاییان استان گیلان از طریق شناسایی و رتبه‏بندی مؤلفه­های اقتصادی، به لحاظ هدف کاربردی و از حیث جمع‏آوری داده­ها توصیفی- میدانی بود. در این راستا، ۱۹۵ نمونه از فروشندگان در 77 بازار محلی در استان گیلان به روش نمونه­گیری خوشه­ای تصادفی انتخاب شدند و با استفاده از پرسشنامه، اطلاعات لازم جمع­آوری شد. به‏منظور تبیین اهداف تحقیق، از روش تحلیل عاملی تأییدی (CFA) بهره گرفته شد. نتایج تحقیق نشان داد که تأثیر توسعه بازارهای محلی بر مؤلفه­های رونق اقتصادی، به‏ترتیب، شامل افزایش تولید محصولات، درآمد، اشتغال و تنوع‏بخشی، و قیمت محصولات مثبت بوده و تعیین ضریب مسیر در ایجاد رونق اقتصادی برابر با 73/0 است.fa_IR
dc.format.extent426
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherموسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستاییfa_IR
dc.publisherAgricultural Planning, Economics, and Rural Development Research Institute (APERDRI)en_US
dc.relation.ispartofروستا و توسعهfa_IR
dc.relation.ispartofVillage and Developmenten_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30490/rvt.2019.95394
dc.subjectبازار محلیfa_IR
dc.subjectاقتصاد روستاییانfa_IR
dc.subjectمدل‏سازی معادلات ساختاری (SEM)fa_IR
dc.subjectتحلیل عاملی تأییدی (CFA)fa_IR
dc.subjectگیلان (استان)fa_IR
dc.titleنقش بازارهای محلی در رونق اقتصادی روستاییان استان گیلانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموختة کارشناسی ارشد مدیریت کشاورزی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، رشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار اقتصاد کشاورزی، گروه مدیریت کشاورزی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، رشت، ایرانfa_IR
dc.citation.volume22
dc.citation.issue2
dc.citation.spage125
dc.citation.epage139


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد