سنجش رضایت مشتریان از کیفیت خدمات الکترونیکی دفاتر فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی در استان اصفهان
(ندگان)پدیدآور
افراخته, حسنریاحی, وحیدجلالیان, حمیدسرایی, سودابهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش توصیفی- پیمایشی حاضر تحلیل کیفیت خدمات الکترونیک ارائه شده به روستاییان در دفاتر فناوری اطلاعات و ارتباطات ( روستایی استان اصفهان بود.
جامعه آماری خانوارهای ساکن در روستاهای دارای این دفاتر بودند. حجم نمونه با
استفاده از رابطه کوکران برابر با 368 برآورد شد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه
سروکوال بود که با اعمال تغییراتی با شرایط منطقه متناسب شد. پایایی و روایی
پرسشنامه با آلفای کرونباخ و آماره KMO مورد تأیید قرار گرفت. دادهها
نیز با استفاده از نرمافزار SPSS تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که
در هر پنج بُعد کیفیت خدمات، انتظار مشتریان بیشتر از وضعیت موجود خدمات الکترونیک
است، اما دو بُعد «همدلی» و «ملموسات» با کمترین مقادیر منفی، تا حدی جلب رضایت
مشتریان را فراهم کردهاند؛ ابعاد «قابلیت اطمینان»، «پاسخگویی» و «ضمانت» نیز
نامطلوبترین ابعاد خدمات از لحاظ کیفیت میباشند
کلید واژگان
ادراکاتانتظارات
رضایت مشتریان
کیفیت خدمات
خدمات الکترونیک
فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) روستایی
اصفهان (استان)
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2016-06-211395-04-01
ناشر
موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستاییAgricultural Planning, Economics, and Rural Development Research Institute (APERDRI)
شاپا
1563-33222645-6486




