شناسایی عوامل مؤثر بر مدیریت نوآوری در صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات دامی در مناطق روستایی استان خوزستان
(ندگان)پدیدآور
عمانی, احمدرضاسلمان زاده, سیروسنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر از نوع تحقیقات کاربردی و از لحاظ روش تحقیق، توصیفی- همبستگی و تحلیلی از نوع علّی- ارتباطی است. مدیران 486 کارگاه فعال در زمینه فرآوری و بسته بندی محصولات دامی در مناطق روستایی استان خوزستان بهعنوان جامعه آماری در نظر گرفته شدند. با توجه به فرمول کوکران، تعداد افراد نمونه مورد مطالعه 125 نفر تعیین شد. آغاز تحقیق از زمستان 1390 بود و تا زمستان 1391 به طول انجامید. بر اساس نتایج تحقیق، وضعیت صنایع تبدیلی و تکمیلی در زمینه کلیه کارکردهای مدیریت نوآوری در حد متوسط بود. بر اساس نتایج حاصل از تحلیل عاملی، سه عامل نقش مؤثرتری در مدیریت نوآوری داشته و توانستهاند 389/75 درصد تغییرات مدیریت نوآوری در صنایع تبدیلی و تکمیلی را تبیین کنند؛ این عوامل عبارتاند از ویژگیهای فنی، شناختی، عاطفی و روانی، حرکتی، زیرساختی و مدیریتی، و عوامل حمایت دولتی از ابعاد آموزشی و مالی
کلید واژگان
مدیریت نوآوری/ صنایع تبدیلی و تکمیلی/ مناطق روستایی/ خوزستان (استان)شماره نشریه
4تاریخ نشر
2014-02-201392-12-01
ناشر
موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستاییAgricultural Planning, Economics, and Rural Development Research Institute (APERDRI)
شاپا
1563-33222645-6486




