نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکرباسی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorمحمودی, هاشمfa_IR
dc.contributor.authorفکاری سردهایی, بهزادfa_IR
dc.contributor.authorفارسی علی آبادی, محمد مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:58:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:58:32Z
dc.date.available1399-07-08T21:58:32Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:58:32Z
dc.date.issued2014-10-23en_US
dc.date.issued1393-08-01fa_IR
dc.date.submitted2013-11-01en_US
dc.date.submitted1392-08-10fa_IR
dc.identifier.citationکرباسی, علیرضا, محمودی, هاشم, فکاری سردهایی, بهزاد, فارسی علی آبادی, محمد مهدی. (1393). آزمون پیوستگی و فرضیه بازار مرکزی محصول زعفران در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی. علمی پژوهشی زراعت و فناوری زعفران, 2(3), 215-223. doi: 10.22048/jsat.2014.7865fa_IR
dc.identifier.issn2383-1529
dc.identifier.issn2383-2142
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22048/jsat.2014.7865
dc.identifier.urihttp://saffron.torbath.ac.ir/article_7865.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/122233
dc.description.abstractزعفران یکی از مهم‌ترین محصولات تولیدی کشاورزی کشور می‌باشد و استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی از عمده‌ترین استان‌های تولیدکننده زعفران می‌باشند.‌ هدف از مطالعه حاضر سنجش فرضیه بازار مرکزی محصول زعفران در استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی با استفاده از داده‌های ماهانه طی سال‌های 1385 تا 1390 می‌باشد. بدین منظور از فن آزمون هم‌جمعی برای سری‌های قیمت با استفاده از رهیافت یوهانسون بهره گرفته‌شده است. نتایج نشان‌داد که استان خراسان جنوبی نقش رهبری قیمت را در بین استان‌های مذکور بر عهده دارد. این در حالی است که از بین سه استان مربوطه، استان‌های خراسان رضوی و جنوبی تشکیل یک بازار واحد را می‌دهند که شرط LOP برای آن‌ها صادق می‌باشد. استان خراسان شمالی نیز بازاری است که در بلندمدت تحت تأثیر تغییرات قیمت دو استان خراسان رضوی و جنوبی قرار نمی‌گیرد و به‌صورت یک بازار مجزا رفتار می‌کند. لذا اتخاذ یک سیاست در بازار زعفران در هر یک از این سه استان‌، بازار این محصول در دو استان دیگر را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.fa_IR
dc.format.extent666
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربت حیدریهfa_IR
dc.publisherUniversity Of Torbat Heydariehen_US
dc.relation.ispartofعلمی پژوهشی زراعت و فناوری زعفرانfa_IR
dc.relation.ispartofSaffron agronomy and technologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22048/jsat.2014.7865
dc.subjectبازار مرکزیfa_IR
dc.subjectپیوستگی بازارfa_IR
dc.subjectمحصول زعفرانfa_IR
dc.subjectهم جمعی برداریfa_IR
dc.subjectاقتصاد و بازاریابیfa_IR
dc.titleآزمون پیوستگی و فرضیه بازار مرکزی محصول زعفران در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده اقتصاد کشاورزی، دانشگاه فردوسی مشهد.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری اقتصاد کشاورزی، دانشگاه تبریز.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری اقتصاد کشاورزی، دانشگاه فردوسی مشهد.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری اقتصاد کشاورزی، دانشگاه فردوسی مشهد.fa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue3
dc.citation.spage215
dc.citation.epage223


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد