بررسی عوامل مرتبط با شیوه فروش محصول تولید شده توسط زعفرانکاران شهرستان قائن
(ندگان)پدیدآور
خسروی, مجیدشمس, علیقلی زاده, حیدرهوشمندان مقدم فرد, زهرانوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
زعفرانکاران به خاطر دلایل متعددی دارای رفتارهای بازاریابی متفاوتی در ارتباط با شیوه فروش زعفران تولیدی خودشان هستند، ازاینرو تحقیق توصیفی- همبستگی حاضر با هدف بررسی عوامل مرتبط با شیوه فروش محصول تولید شده توسط زعفرانکاران شهرستان قائن صورت گرفت. جامعه آماری کلیه زعفرانکاران شهرستان قائن در سال 1394 بودند (12860 نفر) که با استفاده از فرمول نمونهگیری کوکران 230 زعفرانکار مشخص و از طریق روش نمونهگیری چندمرحلهای تصادفی مطالعه شدند. دادهها با استفاده از پرسشنامه ساختارمند و از طریق مصاحبه حضوری با زعفرانکاران جمعآوری و با نرمافزار Spss20 تحلیل شدند. نتایج نشان داد که زعفرانکاران دارای رفتارهای متفاوت فروش بوده و 23/38 درصد کل زعفران تولیدی بهصورت پوشال، 55/31 درصد بهصورت نگین و 21/30 درصد نیز بهصورت دسته به فروش رفته است. تحلیل همبستگی نشان داد که بین متغیرهای تعداد افراد خانوار، مقدار زعفران خودمصرفی، درآمد حاصل از زعفران به کل درآمد، سطح زیر کشت، تعداد کلاسهای آموزشی شرکت کرده، میزان رضایت از کمیت محصول و استفاده از برخی منابع اطلاعاتی بازاریابی با شیوه فروش زعفرانکاران رابطه معنیداری وجود دارد.
کلید واژگان
زعفرانکارانشیوه فروش
شهرستان قائن
اقتصاد و بازاریابی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2017-03-211396-01-01
ناشر
دانشگاه تربت حیدریهUniversity Of Torbat Heydarieh
سازمان پدید آورنده
دانش آموخته کارشناسی ارشد، توسعه روستایی، دانشگاه زنجان.استادیار، ترویج و آموزش کشاورزی، گروه ترویج، ارتباطات و توسعه روستایی، دانشگاه زنجان.
استادیار، اقتصاد کشاورزی، گروه ترویج، ارتباطات و توسعه روستایی، دانشگاه زنجان.
دانشجوی دکتری، ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه زنجان.
شاپا
2383-15292383-2142




