سنجش ضریب نفوذ تبلیغات کمیته ی فرهنگ شهروندی در شهر اصفهان
(ندگان)پدیدآور
ژیانپور, مهدینیلی احمدآبادی, علیرضاناجی اصفهانی, زهرانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پروژه ی شهروندی در اصفهان مشتمل بر مبانی، اهداف و راهکارهای اندیشیده و از پیش تعیین شده، ذیل طرح جامع شهروندی، سابقه ای چندین ساله دارد. این مطالعه با هدف سنجش ضریب نفوذ تبلیغات کمیته ی فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان، در چارچوب پارادایم تاثیرات محدود انجام پذیرفته است. یافته های این پیمایش از نمونهای 2000 نفری و به شیوه ی خوشه ای دومرحله ای، از میان کلیه ی شهروندان 15 تا 65 ساله ی ساکن اصفهان گردآوری شد. نتایج این طرح با استفاده از شاخص ضریب نفوذ، متغیرهای زمینه ای و ویژگیهای اجتماعی و اقتصادی شهروندان، حاکی است: (1)ضریب نفوذ این تبلیغات (آموزش های شهروندی) در جامعه ی هدف، بالاتر از نود درصد است، (2 ) به استثنای متغیر جنس، سایر متغیرهای زمینه ای و ویژگی های اجتماعی اقتصادی بر ضریب نفود این تبلیغات در بین شهروندان تأثیر معناداری دارد،(3 ) مقایسه ی ضرایب نفوذ ابزارهای تبلیغی نشان می دهد، تبلیغات پشت تابلوهای راهنمایی و رانندگی و پیامک به ترتیب بالاترین و پایین ترین نفوذ را در میان شهروندان داشته اند.
کلید واژگان
ضریب نفوذآموزش شهروندی
فرهنگ شهروندی. تبلیغات پشت علائم راهنمایی
پیامک ها
شماره نشریه
18تاریخ نشر
2016-05-211395-03-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقانسازمان پدید آورنده
استادیار پژوهش جهاد دانشگاهی واحد اصفهانکارشناس ارشد مدیریت منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)
دانشجوی دکتری جامعه شناسی دانشگاه شیراز
شاپا
2345-32732588-4425




