• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Scientia Iranica
    • Volume 16, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Scientia Iranica
    • Volume 16, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Service Quality Prioritization in various environments (A Cross-cultural comparison)

    (ندگان)پدیدآور
    Ashoor, M.Mostaghel, R.
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    228.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Abstract The findings of this research are mostly useful to those who intend to penetrate international “Business to Consumer” markets. One of the key challenges of online businesses is how they manage service quality, which holds a significant importance to customer satisfaction. This paper is purposed to unveil customers’ perceptions on service quality priority and different cultures’ expectations in online shopping. The questionnaire utilized, was based on the SERVQUAL instrument that identifies five quality dimensions. This study indicates that in the developing countries customers need more security and clarity in transactions. The managerial and theoretical implications are provided. Key Words: Electronic commerce, online retailing, service quality.

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2009-01-01
    1387-10-12
    ناشر
    Sharif University of Technology
    سازمان پدید آورنده
    Department of Industrial Engineering,Tarbiat Modares University
    Department of Industrial Engineering,Tarbiat Modares University

    شاپا
    1026-3098
    2345-3605
    URI
    http://scientiairanica.sharif.edu/article_3199.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/120816

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب